21.sep

Design thinking & siderfestival

Hvordan har design thinking vært benyttet i regionens virksomheter for å skape reelle verdier? Design thinking er en stadig mer populær metodikk i kreative prosesser, som kort oppsummert går ut på å navigere ut i fra brukerens behov.

Men er det kun nok et sett med buzz-ord, en unnskyldning for byråer til å handle inn post it-lapper og arrangere workshops? Eller har det noe for seg?

Jungeltelegrafen

Du er invitert til å høre lokale bedrifter presentere reelle caser om hvordan de har jobbet med design thinking. De skal forklare hvordan de har orientert seg i designjungelen, fortelle ærlig om omveier og utfordringer, og ikke minst dele hemmelighetene om hvordan og hvorfor de har lykkes på nye måter ved å bruke metodikken.

Jungelsafari

Etter to timer med presentasjoner spiser vi lunsj sammen, og får møte noen spennende ciderprodusenter. Du får også anledning til å utforske hvordan du kan ta i bruk design thinking i din organisasjon.

Det vil bli gode muligheter til å stille spørsmål både til foredragsholdere og til arrangørene i Ressursgruppen Kreative kommersielle næringer i Næringsforeningen i Stavanger. Det er til og med lov å mingle.

Initiativtakerne til KKN forteller om kriteriene og prosessen for en delegasjon fra Bodø. Alle deltakerne er velkommen til å delta på denne sesjonen kl 15-16.

Welcome to the jungle!

Bekrefta foredragsholdere: Frederik Hansen - Kari Jøssang - Mathias Molden - Harald Sævareid.

Introduksjon ved Gabriel Schanche Gilje, daglig leder HOLON Arkitekter og leder av ressursgruppen KKN.

Moderator: Trond Dagsland, regiondirektør EGGS Design og medlem av ressursgruppen KKN.

Vi tar forbehold om endringer i program. For mer informasjon vennligst kontakt Trude Refvem Hembre i Næringsforeningen.

>> Deltakere vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

>> Det skal være trygt å besøke oss! Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Alle deltakere skal framvise gyldig koronasertifikat/negativ test. Klikk her for gratis koronatest. Vi ber deg sette deg inn i våre krav og rutiner HER, før du kommer.

09.30 Registrering, kaffe og mingling.

Jungeltelegrafen:

10.00 Velkommen, ved Gabriel Schanche Gilje, leder for ressursgruppen KKN og daglig leder HOLON Arkitekter.

10.15 Introduksjon til gruppearbeid, Trond Dagsland, regiondirektør EGGS Design og medlem i KKN

10.30 Verdiskapning gjennom gode designprosesser, ved Frederik Hansen, design director, Lærdal Medical.

11.00 Tjenestedesign for hurtige beslutninger, bedre innkjøpsspesifikasjoner og reell medarbeiderinvolvering, ved Kari Jøssang, Project Director Organizational Development Nye SUS.

11.30 10 minutters pause/beinstrekk.

11.45 Hvordan designe kollektivtransport, ved Mathias Molden, Service Designer i Kolumbus.

12.15 Design av alt, ved Harald Sævareid, Chief Executive Officer i Nivel.

12.45 Presentasjon av siderprodusentene, ved Arild Moland.

13.00 Lønsj.

Jungelsafari:

13.00 Sidersmaking, presentasjon ved Arild Moland.

13.15 Vi deler mat, drikke og erfaringer.

14.00 Programmet er ferdig, men mingling fortsetter for de som ønsker det.

15.00 Presentasjon av KKN for Bodø-delegasjon, alle som ønsker, kan delta på presentasjonen kl 15-16.

Foredragsholdere

Presentasjoner