09.jun

Energifrokost: Digitalisering og forbedringer

Hva er avgjørende for å styrke Energihovedstaden og støtte energitransformasjonen? Hvordan bidra til å utvikle – ikke avvikle – den viktige petroleumsindustrien, og hva skal til for å skape nye lavutslipps energinæringer og arbeidsplasser? Møteserien i 2023 viser fram og diskuterer mange av aspektene med energiutviklingen og er for alle interesserte.

Hvordan kan digital innovasjon i petroleumsindustrien gi økt produktivitet og bedre kvalitet?  Hvordan bruke mindre tid på prosesser? Kan miljøet blir bedre – og hva med sikkerheten? Er data en nye oljen?

På møtet vil aktører som bidrar til å digitalisere virksomheten på sokkelen dele informasjon og entusiasme. Du møter Yngve Nilsen, Offshore Norge, Linn Iren Vestly Bergh, Petroleumstilsynet, Trond Moengen, Digital Norway, Vikram Rai, Sopra Steria og tre case, ved Arnfinn Grøtte fra Aker BP og Knut Husdal fra Novatech.

For mer informasjon, vennligst kontakt  Ulf Rosenberg eller  Inger Tone Ødegård i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08:00 Dørene åpner; lett frokost og bransje prat.

08:30 Velkommen ved Næringsforeningen, ved Ulf Rosenberg, Prosjektleder Energihovedstaden, Næringsforeningen.

08:30 Digitalisering i olje- og gassbransjen, trender og utfordringer, ved Yngve Nilsen, Senior Advisor, Offshore Norge.

08:45 Digitalisering i bransjen, Petroleumstilsynets perspektiver, ved Linn Iren Vestly Bergh, Seniorrådgiver, Petroleumstilsynet.

09:00 Mer energi og nettkapasitet med digitale løsninger, ved Trond Moengen, leder energi og samfunn, Digital Norway.

09:15 Hvordan sikre gevinst i digitalisering og leders rolle, ved Vikram Rai, Senior løsningsarkitekt, Sopra Steria.

09:30 Bedrifts case

09:30 Aker BP, ved Arnfinn Grøtte, Manager Drilling & Wells Digitalisation.

09:40 Novatech, ved Knut Husdal, CEO.

10:00 Slutt i plenum og individuelle samtaler og B2B, ved alle.

Presentasjoner

Digitalisering i olje- og gassbransjen, trender og utfordringer, Yngve Nilsen