11.jun

Inkluderingskvelden 2020: De glemte ressursene

Alle mennesker har kompetanse. Alle er ressurser. Forstår vi hvilke ressurser kollegaene våre er, og hvordan vi kan bli bedre sammen? Og hva gjøres egentlig fra politikere og næringsliv for å fremme inkludering i arbeidslivet? Disse spørsmålene tar vi opp på Inkluderingskvelden 2020.

I følge kulturdirektør i Clarion Hotel Norge, Odd Petter Meinseth, handler ikke kulturbygging om å få ansatte til å bli best i alt. Det handler om spille alle de ressursene du har rundt deg gode. På denne inkluderingskvelden får du høre hvordan Clarion Hotel Norge jobber med kulturbygging og inkludering av mennesker fra ulik bakgrunn og med ulik kompetansebank. Kenneth Stien, direktør i NHO, kommer også for å reflektere rundt hva som må til for å engasjere regionen i å skape et inkluderende arbeidsliv for alle. Han vil utfordre oss i å tenke strategisk, for å fange opp utenforskapet.

Stortingsrepresentant og arbeids- og sosialkomitemedlem, Margret Hagerup, går på scenen for å fortelle hva politikere gjør for å tilrettelegge for inkluderende arbeidsliv for alle. Hun avslutter kvelden med å kaste glans over den som vinner inkluderingsprisen i 2020.

Inkluderingsprisen deles ut til en bedrift eller ansatte i bedrifter, organisasjoner eller enkeltpersoner som har, eller er med, å inkludere utenforskapet som ressurser, med hensikt å skape et engasjement i regionen for inkluderende arbeidsliv for alle.

Kveldens arrangement er et initiativ fra Næringsforeningens ressursgruppe for inkluderende arbeidsliv, som består av Attende, Allservice, Sandnes Pro-Service, Jæren Industripartner, Fretex Jobb og Oppfølging, Avanti Ryfylke, Uninor, Ranso, Kirkens Bymisjon, AS3 og Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Foredragsholdere

Andre lignende møter: