20.okt

Bedriftskultur og mangfold øker innovasjonen

Overskriften er en forskningsbasert påstand. Hvordan kan du som ansatt eller leder være med å bygge en bedriftskultur som bidrar til økt innovasjon i praksis?

Programmet er en kombinasjon av fakta fra forskningen, og eksempler på hvordan disse bedriftene har jobbet. I tillegg blir alle 50 gjestene i rommet delaktige i forhold til hvordan de kan bli aktive pådrivere som kulturbyggene i praksis.  Kultur og mangfold gjelder alle fasetter av mangfold. Forelesningen og gruppearbeidet har en praktisk tilnærming.

Marte Cecilie Wilhelmsen Solheim har en doktorgrad i Innovation, Space, and Diversity.  Temaet, og Solheim sin tilnærming, vekker oppsikt ved flere universitet, og hun er en ettertraktet innleder i inn- og utland.

For mer informasjon, vennligst kontakt Kristine Berg Marhaug

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

08.15 Registrering og kaffe/te.

08.30 Velkommen ved Næringsforeningen, Kristine Berg Marhaug og Inger Tone Ødegård.

08.40 Fakta om mangfold og innovasjon, ved Marte Wilhelmsen Solheim, førsteamanuensis og leder av Senter for innovasjonsforskning, Handelshøgskolen ved UiS.

09.00 Hva kan JEG gjøre for å bidra til en inkluderende og innovativ kultur, alle.

09.10 Kort pause.

09.30 Mangfold er å bli invitert til festen, inkludering er å bli bydd opp til dans, ved Marte og alle.

10.10 Mitt bidrag og praktiske eksempler, ved Marte og alle.

10.45 Q & A og erfaringsutveksling.

11.00 Lunsj og individuelle samtaler.

Foredragsholdere

Presentasjoner