04.okt

IT-kveld med nyheter og sikkerhet i fokus

Er du og din virksomhet det svakeste ledd? Det kan bli veldig kostbart! Bedrifter og offentlige institusjoner som har blitt offer for vellykkede cyberangrep er blitt en vanlig del av nyhetsbildet. Stadig nye verktøy og økt digitalisering gir oss mange fordeler, men gjør oss samtidig mer sårbare og krever derfor større og kontinuerlig fokus på datasikkerhet. Hackerne blir flere og flinkere til å utnytte svakheter og finne det svakeste ledd.

Oktober er nasjonal sikkerhetsmåned. Tekna og Næringsforeningen inviterer til en medlemskveld med fokus på nyheter innen IT og IT-sikkerhet. Du får vite mer om hvordan du og din bedrift kan forebygge å bli rammet av uønskede hendelser og hvordan du selv kan bidra til en tryggest mulig hverdag rundt egen bruk av digitale tjenester.

Målgruppen for møtet er alle som har interesse for nyheter innen IT og hvordan du som person og din bedrift kan forebygge å bli rammet av uønskede hendelser. Det meste blir digitalisert, og hvordan kan du selv bidra til å forebygge en tryggest mulig hverdag rundt din bruk av digitale tjenester.

Du møter:

Elisabet Line Haugsbø, President, Tekna, Harald Wesenberg, Equinor, Nina Hesby Tvedt, Secure-NOK og Øyvind Bergerud, Storebrand.

For mer informasjon, vennligst kontakt Tone Haddeland

Møtet er gratis, men krever påmelding da det er begrenset antall plasser og litt catering.

18:30 Registration and networking.

18:45 Welcome remarks, by Ilse Ros, Tekna and Inger Tone Ødegård, Stavanger Chamber of Commerce.

18:50 ChatGTP: Muligheter for deg og din virksomhet, ved Elisabet Line Haugsbø, President, Tekna, og Chief Information Security Officer, Zebra Consulting AS.

19.10 Nasjonal sikkerhetsmåned, tips i hverdagen og vet du hva du kjøper? ved Harald Wesenberg, Spesialist IT, Equinor.

19:30 Pause med enkel catering.

19:50 Når man står på den russiske hackergruppen Killnet sin target liste, by Øyvind Bergerud, Head of SecOps.

20:10 Hva hvis produksjonsanlegget blir hacket? Tiltak for å beskytte virksomheters kontroll- og automasjonssystemer, ved Nina Hesby Tvedt, CCO Secure-NOK.

20:30 Åpen diskusjon med alle og nettverksbygging.

21:00 Slutt.

Presentasjoner