14.mar

Jærmøtet – konferanse og festkveld

Årets mest etterlengtede begivenhet for næringslivet på Jæren er rett rundt hjørnet. I miksen av spennende foredragsholdere har vi med oss Jon Lærdal og Torkell Tveitevoll Eide. – Velkommen til årets Jærmøtet!

Bli inspirert av suksesshistorier som viser styrke, innovasjon og lederskap, når Jon Lærdal, Torkell Tveitevoll Eide, Eli Laupstad Omdal og François Sibbald entrer scenen. I en stadig mer digitalisert verden skal vi innom tema som datasenter og kunstig intelligens. Hamar-ordfører Vigdis Stensby kommer for å fortelle om når TikTok kom til Hamar. Vi har fått med oss NRKbeta sin fremste ekspert på kunstig intelligens, Eirik Solheim. Vi skal utforske de nyeste høyteknologiske fremskrittene og få innsikt i eksportstrategier fra jærske bedrifter, før vi til slutt tar en dykk i problemstillinger rundt gründere. Alle som er opptatt av utvikling og nyskaping på Jæren bør kjenne sin besøkelsestid. I kjent stil vil duoen Leif Tore Lindø og Jan Zahl lede oss gjennom dagen.

Av erfaring vet vi at det blir fullt hus, så ikke nøl med påmeldingen.

Hovedsamarbeidspartner: Jæren Sparebank

Samarbeidspartnere: Hå kommune, Klepp kommune, Time kommune og Nordic Steel.

Husk å melde inn allergier på forhånd.

For mer informasjon vennligst kontakt Hanne Hernes.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 1 uke før møtestart

Fullbooket? Ta kontakt så setter vi deg på venteliste.

12.00 Registrering, kaffe og enkel servering.

13.00 Velkommen til Jærmøtet 2024.

Hotell i Særklasse! ved Eli Laupstad Omdal, Sogndalsstrand Kulturhotell.

Er festen over i den norske økonomien? ved Stig Erik Brekke, Eika Kapitalforvaltning.

Hvordan lykkes vi ute i verden! Ved Jon Åsmund Lærdal, Laerdal Medical.

Panelsamtale: Fra Jæren til Verden, ved Siri Tømerås, Akva Group, Arild Gjerde, Kverneland Group og Jon Åsmund Lærdal.

14.30 PAUSE

15.00 Velkommen tilbake

Da TikTok kom til Norge, ved ordfører i Hamar kommune, Vigdis Stensby.

Sofadrøs - mulighetene for kvinnelige gründere, ved Frida Wemberg, JordClothing, Karin Anita Svindseth, DSD Investments og Annette Anfinnsen, Robotic innovation.

High Tech, ved Erik Leknes, Ixys og Kjetil Storhaug Njærheim, Aqua Robotics.

16.15 PAUSE

16.45 Velkommen tilbake

Fjos og finans, ved Torkell Tveitevoll Eide.

Generativ kunstig intelligens - muligheter og utfordringer, ved Eirik Solheim, NRKBeta.

The power of WOW! ved Francois Sibbald.

18.30 Festmiddag.

22.30 ish Slutt.

Foredragsholdere

François Sibbald

François Sibbald har en verktøykasse full av kommunikasjon og kulturbygging som vil komme til nytte når vi må jobbe smartere sammen i tider som preges av endring. Med syv års høyskoleutdanning innen språk og kultur setter hans samfunnskritiske blikk enhver bedriftskultur på sin rette plass.

Eli Laupstad Omdal

Eli Laupstad Omdal er daglig leder og medeier av Sogndalstrand Kulturhotell. Hotellet ble etablert i 1996 av ildsjelene Eli og Jan Oddvar Omdal som startet en krambukafe i 1994 i Sogndalsstrand, stedet var da i ferd med å forfalle. De startet en idealistisk dugnadsinnsats for å sette fokus på den unike landsbyen fra seilskutetiden. I 1996 kunne de åpne hotellet etter en omfattende restaurering.

Eirik Solheim

Eirik Solheim er en internasjonalt ettertraktet formidler og foredragsholder i medie- og teknologibransjen. Han har 25 års erfaring som teknologirådgiver, medieprodusent og journalist i NRK. En av Norges fremste AI-eksperter.

Vigdis Stensby

Vigdis Stensby er ordfører i Hamar kommune. Hun er kommunens første kvinnelige ordfører da hun ble valgt i 2023, og representerer lokalpartiet By- og bygdelista.

Torkell Tveitevoll Eide

Torkell Tveitevoll Eide er porteføljeforvalter i AKO Capital, men nå går han over til å være bonde på heltid. Han begynte igjen i AKO i 2013 fra SKAGEN Fondene i Norge hvor han tilbrakte fire år som porteføljeforvalter på SKAGENs globale aksjefond på 9 milliarder dollar. Før det hadde Eide vært tre år i AKO Capital som investeringsanalytiker, og før AKO var han managementkonsulent hos McKinsey and Company i Corporate Finance-praksisen. Eide har en førsteklasses grad i økonomi fra London School of Economics and Political Science.

Jon Lærdal

Jon Åsmund Lærdal er Produktdirektør i Laerdal Medical, og nestleder i styret. Han er utdannet siviløkonom fra Heriot-Watt i Edinburgh, Skottland. Jon inspireres av å jobbe sammen med gode kollegaer og partnere i å utforske, designe og levere livredningsløsninger med mål om å bidra til å redde 1 million flere liv hvert år fra plutselig dødsfall innen 2030.

Siri Tømmerås

Siri Tømmerås jobber i AKVA Group som kommersiell direktør på landbasert oppdrett  Hun har en B.S. i akvakultur og en M.S. i Marine Nutrients fra Universitetet i Tromsø. Før hun begynte i AKVA group jobbet Siri i 10 år i Skretting Norge, i ulike stillinger. De siste fem årene var hun produktsjef.

Arild Gjerde

Arild Gjerde er administrerende direktør i Kverneland Group. Med sin utdanning i International Business fra både Copenhagen Business School og Stockholm School og Economics begynte han etterhvert i Kverneland Group som direktør innen salg og marked.

Karin Anita Svindseth

Karin Anita Svindseth jobber som Investment manager i DSD AS, etter kun å ha drevet med investeringer privat og via Svndseth Invest i flere år. Karin er utdannet byggingeniør med mastergrad i industriell økonomi fra Universitetet i Stavanger. Har tidligere 10 år i bygg-og anlegg og oljeservice, sist som prosjektdirektør i Backe.

Annette Anfinnsen

Annette Anfinnsen er daglig leder i Robotic Innovation AS. Hun er fra Jæren, og er gründer av teknologiselskapet Robotic Innovation. De leverer tilpassede mobile robotløsninger for transport og logistikk av varer og enheter i bygg og til industrien.

Andre lignende møter:

31. mai 2024 -