23.jan

DIGITALKONFERANSE: Dette må du vite om konkurranseloven

I møtet vil Konkurransetilsynet gi en kort innføring i konkurranselovgivningens §10 om ulovlig samarbeid, hvordan det er mulig å tipse om ulovlig adferd og hva bedriftsledere bør vite om amnestiordningen i konkurranseloven.

Næringsforeningene på Haugalandet og Stavanger-regionen inviterer næringslivet til aktuelt webinar for å øke kunnskapen om konkurranseloven.

Brudd på konkurranseloven kan få svært alvorlige konsekvenser, både for bedrifter og enkeltpersoner. Dette inkluderer betydelige økonomiske sanksjoner og mulighet for fengselsstraff.

Visste du at Konkurransetilsynets undersøkelser viser at:

• nesten 30 prosent av norske bedriftsledere mener at det foregår ulovlig samarbeid i egen bransje?
  • nesten 80 prosent av norske bedriftsledere ikke kjenner til amnestiordningen (lempningsordning), som gjør det mulig å komme seg ut av et ulovlig samarbeid
  • mange aktører ikke kjenner konkurranseloven så godt som de burde
  • mange tror konkurranseloven ikke gjelder for små bedrifter – kun de store. Det er feil.

Bli mer kjent med hvordan din bedrift kan unngå å bryte konkurranseloven og hvordan du kan varsle om ulovlig samarbeid. Vi får besøk av Marion Stamnes, ekspert fra Konkurransetilsynet som orienterer om dine muligheter og plikter, og info om Nasjonalt program for leverandørutvikling ved seniorrådgiver Stig Bang-Andersen, NHO.

Målgruppe: Møtet passer for både bedriftsledere, ansatte som jobber med compliance, salgs- og anbudsansvarlige og innkjøper.

Velkommen!

For spørsmål om webinaret, kontakt Trude Refvem Hembre, Næringsforeningen i Stavanger-regionen/Sverre Vaagen, Næringsforeningen Haugalandet.

Deltakere vil motta en påloggingslenke på e-post i forkant av webinaret.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 24 timer før møtestart.

11.00 Velkommen og praktisk info, ved Inger Tone Ødegård, Næringsforeningen.

11.05 Presentasjon, ved Marion Stamnes, Konkurransetilsynet.

12.00 Presentasjon, ved Stig Bang-Andersen, NHO.

12.10 Spørsmål og svar.

12.20 Møteslutt.