23.apr

Leandagen 2024: Lær av hverandre

Leandagen 2024 vil fokusere spesielt på hva den enkelte kan gjøre for å bidra til effektivt forbedringsarbeid i organisasjonen.

Leandagen samler et bredt spekter av bransjeeksperter, erfarne praktikere og entusiastiske deltakere som deler sin kunnskap, beste praksis og suksesshistorier for å skape en inspirerende atmosfære for læring og vekst!

Leandagen gir en unik mulighet for å lære mer om hvordan du kan spille en aktiv rolle i å forbedre effektiviteten og resultatene i din organisasjon. Du vil få praktisk kunnskap, innsikt og verktøy som du kan bruke umiddelbart i ditt eget arbeid.

Vi har fått John Hammersmark - kjent som Kapteinen fra TV-serien Kompani Lauritzen som hovedforedragsholder. Han vil gi deg konkrete verktøy for drive egen utviklingsprosess og få bevissthet og refleksjon rundt egen person. Samt gode metoder for hvordan man bør tenke, samhandle og jobbe for å skape de verdiene bedriften ønsker.

Andre du får høre:

- Øivind Bjørnson, partner Bjørnson Organisasjonspsykologene
- Silia Alexandersen. lean koordinator Aero Norway AS
- Stig Hess, leder NAV Gjesdal
- Linda K. Pedersen, fabrikksjef Bergen O. Kavli AS

Konferansier er Ingveig Tveranger.

Det legges opp til små workshops som lar deg dele dine egne erfaringer, utfordringer og ideer med andre deltakere.

Leandagen er en ypperlig arena for å delta i nettverksbygging og utveksle kontakter med andre fagfolk som er lidenskapelig opptatt av kontinuerlig forbedring.

Stand
Ønsker du og din bedrift å stille med stand på Leandagen? Ta kontakt med Tone Haddeland for mer informasjon og pris.

Vi gleder oss til å se deg på Leandagen!

NB: Med forbehold om endringer.

Leandagen arrangeres i samarbeid med fagråd for Lean og Lean Forum Norge.

>> Vennligst oppgi allergi i kommentarfeltet.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.
For spørsmål ta kontakt med Tone Haddeland, Næringsforeningen.

08.30 Registrering og kaffe

09.00 MØTESTART

09.00 Velkommen til Leandagen 2024 ved Hanne N. Berentzen, styreleder Næringsforeningen

09.15 Det kan alltid bli verre ved John Hammersmark

10.15 Pause

10.35 Hvordan sikre varighet og vitalitet i Lean-praksisen og tilhørende grupper over flere år? Silia Alexandersen, Lean Coordinator Aero Norway AS

11.15 Lunsj

12.20 Bærekraftig ledelse - hvordan prestasjonskultur kan optimaliseres gjennom bærekraftig ledelse ved Øivind Bjørnson, Bjørnson Organisasjonspsykologene

13.20 Pause

13:40 Praktisk bruk av LEAN-verktøy i dagliglivet Stig Hess, leder NAV Gjesdal

14.15 Lean som ledelsesfilosofi – Erfaringer fra Kavli ved Linda Kidøy Pedersen, fabrikksjef Bergen O. Kavli AS

14.55 Oppsummering av dagen

15.00 MØTESLUTT

Foredragsholdere

John Hammersmark

John Hammersmark er kjent som Kapteinen fra TV-serien Kompani Lauritzen. Hans mange års tjeneste i Forsvarets spesialkommando gjør ham i stand til å tilby en rekke betraktninger, meninger og råd rundt hva som skal til for at både individer og samarbeidet mellom dem skal fungere optimalt – også når man mislykkes. Lærdommene er relevante overalt.

Øivind Bjørnson

Øivind Bjørnson er en engasjerende foreleser, som inspirerer og motiverer folk til å utvikle seg og levere resultater personlig og profesjonelt. Han er en dyktig kommunikator, som er god til å involvere ledere og medarbeidere i konstruktive gruppeprosesser som gir ønsket effekt.

Linda Kidøy Pedersen

Linda Kidøy Pedersen ble kåret til Årets Lean Leder 2023.
Hun har over 20 års erfaring med Lean - eller det som ble omtalt som «Total Kvalitetsledelse» på 1990 tallet. Linda har hovedsakelig jobbet med produksjon av mat, men også terapeutisk mat og utvikling av legemiddel. Hun har hatt ledende stillinger innen kvalitetsledelse/kvalitetskontroll, FoU/teknologiutvikling og driftsledelse.

Stig Hess

Stig Hess er leder av NAV Gjesdal, som i åtte år har brukt LEAN til å fremme forbedringskultur og læring. I Gjesdal driver NAV-kontoret flyktningtjeneste, voksenopplæring, sosialtjeneste og arbeidsrettet oppfølging og har utbredt samarbeid med mange aktører.

Silia Alexandersen

Silia har 8,5 års erfaring innen Lean og har vært Lean Coordinator ved Aero Norway i over 5 år. Med variert erfaring som bl.a. prosjektleder, kundestøtte, innkjøper, og salgsrepresentant, samt en fortsatt aktiv rolle som instruktør i SATS, viser hennes allsidige bakgrunn evne til å implementere Lean-prinsippene på tvers av avdelinger og ledelsesnivåer.
Med en lidenskap for mennesker, Lean-prinsippene, kontinuerlige forbedringer og en løsningsorientert tilnærming, bringer Silia ikke bare ferdigheter, men også entusiasme og engasjement til Lean arbeidet.