18.nov

Lederskolen: Når viktige beslutninger skal tas

Når bør en beslutning foretas og hvordan bør du kritisk vurdere de økonomiske effektene av ulike typer beslutninger? Bli med på Lederskolen og lær hvordan du tar kloke valg av førsteamanuensis Pål Berthling-Hansen.

Hovedtema: Kostnadsanalyser, kalkulasjon, lønnsomhet, investeringsanalyser, regnskapsanalyse. Fagterminologien innen økonomi er ikke alltid like enkel, men det er viktig å ha en viss forståelse for hva disse forholdene innebærer når viktige beslutninger skal tas.

Førsteamanuensis Pål Berthling-Hansen gir oss en grundig innføring i hvilke faktorer du må ha stålkontroll på når viktige beslutninger skal tas. Han gjør bedriftsøkonomi forståelig og underholdende for deg som ikke har en økonomisk bakgrunn. Han har gjestet Lederskolen for en del år siden og fikk strålende tilbakemeldinger!

Lederskolen er i sitt 13. år og er et samarbeid mellom Handelshøyskolen BI og Næringsforeningen. Velkommen!

Praktisk info:

>>BI Alumni har egen avtale med rabattkode og det vil bli sendt ut egen invitasjon til denne gruppen. De som har spørsmål om dette kan henvende seg til BI Stavanger ved Bernt Skandsen eller Hege Hovland.

Ved påmelding, oppgi i notatfelt dersom du har matallergier, slik at du får tilpasset lunsj.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

For spørsmål om Lederskolen, ta kontakt med Trude Hembre, Næringsforeningen.

09.45 Registrering, lunsj og mingling.

11.00 Velkommen, ved Harald Minge, Næringsforeningen.

11.05 Foredrag, ved Pål Berthling-Hansen, Handelshøyskolen BI.

13.00 Takk for i dag.

Foredragsholdere