22.mar

Lederskolen: Helsefremmende ledelse

Arbeidslivet er en av viktigste arenaene for å skape og opprettholde god fysisk og mental helse. Bli med på Lederskolen med Kari Einarsen og lær om hvilken lederatferd og hvilke tiltak som kan gi helsefremmende resultater for organisasjoner, ledere og ansatte.

Hovedtema: Er sjefens lederstil bra for helsa?

Helsefremmende ledelse er opptatt av hvordan man kan organisere arbeidet, utforme sunne arbeidsmiljø og skape en organisasjonskultur som styrker og ivaretar ansattes helse. Gjennom å investere i helsen til medarbeiderne, investerer man også i organisasjonens resultat, utviklingsevne, kompetansesikring og omdømme.

I dette foredraget får vi innsikt i hva som kjennetegner helsefremmende ledelse, og hvordan ledere sammen med sine medarbeidere kan jobbe strategisk og langsiktig med helsefremmende tiltak på arbeidsplassen.

Torhild Anita Sørengaard er førsteamanuensis i ledelse og organisasjonsatferd ved Handelshøyskolen BI. Hun skulle opprinnelig holde presentasjonen 22. mars, men fikk dessverre sykdomsforfall.

Kari Einarsen, også førsteamanuensis ved samme institutt, har sporty stilt opp på kort varsel og overtar Torhilds presentasjon. Vi hadde besøk av Kari på Lederskolen tidligere, med et annet tema, og hun fikk svært bra score på evalueringen - så vi gleder oss til å få besøk av henne igjen!

Lederskolen er i sitt 15. år og er et samarbeid mellom Handelshøyskolen BI og Næringsforeningen.

Velkommen!

Praktisk info:

>>BI Alumni har egen avtale med rabattkode og det vil bli sendt ut egen invitasjon til denne gruppen. Kontakt: Bernt Skandsen eller Hege Hovland.

Ved påmelding, oppgi i notatfelt dersom du har matallergier, slik at du får tilpasset lunsj.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

For spørsmål om Lederskolen, ta kontakt med Trude Hembre, Næringsforeningen.

09.45 Registrering, lunsj og mingling.

11.00 Velkommen, ved Harald Minge, Næringsforeningen.

11.05 Foredrag, ved Torhild Anita Sørengaard, Handelshøyskolen BI.

13.00 Takk for i dag.

Foredragsholdere