15.okt

Næring eller bolig i Sandnes?

Velkommen til den viktigste møteplassen i Sandnes, hvor vi spør hvordan man prioriterer utbygging og utvikling av næringsarealer eller boarealer.

Har vi nok areal til bolig og næring, og hvordan utvikler dette seg når tilflytting og oppbemanning presser på? Har vi plass? Har vi tenkt langsiktig nok? Hvordan prioriteres bolig og næring ift bussvei, jernbane og til havn? Dette er noen av spørsmålene vi stiller på Treffpunkt Sandnes, denne høstdagen. 

 

Møtet arrangeres i samarbeid med Sandnes Sparebank.

 

For mer informasjon vennligst kontakt Tormod Andreassen

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Program

08.00 Registrering, frokost og mingling.

08.30 Velkommen, ved Dag Halvorsen, leder for ressursgruppen i Sandnes.

08.40 Luravika, fremtidens arbeidssted? ved Thor Thingbø, havnesjef i Sandnes Havn.

09.00 Har vi nok areal til næring, og hva skjer når boligene presser på? ved Leif Aarthun Ims, direktør byutvikling og tekniske tjenester i Sandnes kommune.

09.30 Fra Prosjektutvikling til Stedsutvikling, ved Sven Christian Ulvatne, regionsjef Backe Prosjekt AS.

09.50 Bolig og/eller næring langs bussveien og jernbane? ved Nicolay Schreuder, prosjektdirektør region sør/vest i Bane NOR Eiendom.

10.10 Spørsmål og debatt.

10.30 Takk for i dag.

Foredragsholdere

Presentasjoner

Luravika fremtidens arbeidssted, Thor Thingbø

Havn og Næring hand i hand.pptx

Har vi nok arealer til næring. Og hva skjer når boligene presser på., Leif aarthun Ims

Har vi nok arealer til naering.pptx

Fra Prosjektutvikling til Stedsutvikling, Sven Chr Ulvatne

Fra Prosjektutvikling til Stedsutvikling.pptx

Bolig eller Næring langs bussveien og jernbane, Nicolay Schreuder

Bolig eller Næring ver. 3.pptx

Andre lignende møter:

06. nov 2019 -

Hvordan gjøre Gjesdal mer attraktiv?

13. des 2024 -

Julemøte i Teateret 2024

03. jan 2025 -

Karrieredagen 2025

© Næringsforeningen 2019-2024 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra MarkedsPartner