31.mai

Sandnes for «Evy og alltid»

Sandnes har blitt sentrum for storstilt utvikling og investering. Bli med oss på en eksklusiv sommerfest på Olivias nyåpnede takterrasse, der vi vil avdekke hemmeligheten bak byens tiltrekningskraft og hvorfor tiden er inne for å satse stort på Sandnes!

Denne våren har en bølge av nye restauranter og utesteder skylt over Sandnes sentrum. Hva har gjort at alle velger å satse på samme tid? Hvilke utvikling er det vi ser? Og hvordan vil de lykkes? Hør om hvilke trender som ligger bak og hvordan skal suksessen tas videre! Vi har invitert nyetablerere som Renaa, Olivia og Thon eiendom til å ta diskusjonen med de veletablerte i utelivsbransjen i Sandnes.

I 2022 var fokuset på hvorfor Sandnes vant Attraktiv-by prisen, Næringssjef Nina Othilie Høiland vil fortelle om hvordan prisen kan bli Sandnes sin om 10 år også. Trine Karin Stangeland, administrerende direktør i Den Gule Banken kommer for å gi en status på næringsutviklingen i Sandnes. Eiendomssjef i Thon Eiendom, Hilde Kringlebotn, vil fortelle hvorfor hun har investert 200 millioner i ny mathall i Sandnes.

Det blir nydelig buffet og aperitiff av Olivia selv. Vi har bestilt sol, så det eneste vi mangler er at du kommer!

Næringstreffet i Sandnes arrangeres i samarbeid med Den Gule Banken, Sandnes Sparebank.

For mer informasjon vennligst kontakt Hanne Hernes.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

18.00 Registrering, aperitiff og mingling

18.30 Velkommen, ved Sjur Hana, leder i ressursgruppen Sandnes.

18.35 Hvordan er utviklingen i Sandnes? ved Trine Karin Stangeland, administrerende direktør, Den Gule Banken.

18.45 Sandnes kommune ble kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Kan vi få prisen også i 2032? Ved Nina Othilie Høiland, næringssjef, Sandnes kommune.

18.55 Tidenes transformasjon i Sandnes sentrum. Hvorfor nå? ved Hilde Kringelbotn, Thon eiendom.

19.05 Tiden er inne for å velge Sandnes, ved Oskar Fuglestad, Værtskapet.

19.15 Paneldebatt Hva skjer med utviklingen i Sandnes?

Renaa, ved Torill Renaa

Olivia, ved Edle Katerin Eriksen

Tempo Bar, ved Kjetil Andersen

Værtskapet, ved Oskar Fuglestad

19.50 Nydelig buffet, mingling og god stemning

22.30 Ish formell avslutning

Foredragsholdere

Hilde Kringlebotn

Hilde Kringlebotn er eiendomssjef i Olav Thon, med ansvar over AMFI Madla, AMFI Vågen og AMFI Flekkefjord. Overordnet ansvar for utleie, videreutvikling, vedlikehold, drift og markedsføring av eiendommene i porteføljen.

Oskar Fuglestad

Oskar Fuglestad er leder i Vertskapet i Sandnes. Han har en bachelor i økonomi, og jobber til daglig som konsulent innen økonomi og administrasjon. Oskar har vært i serveringsbransjen i Sandnes i forskjellige verv siden slutten av 2007. I løpet av disse årene har han vært involvert i ulike selskaper i byen, hvor kjernekompetansen har vært den administrative siden.

Trine Karin Stangeland

Trine Karin Stangeland er administrerende direktør i Sandnes Sparebank. Hun har en bachelor i økonomi og et masterprogram i strategisk ledelse fra Handelshøyskolen BI. I tillegg til ulike lederroller i Lyse-konsernet siden 2005, har hun flere års ledererfaring innen økonomi og finans fra industrien.

Nina Othilie Høiland

Nina Othilie Høiland er næringssjef i Sandnes kommune. Hun har vært leder i privat og offentlig sektor innen opplevelsesnæringen, handel, hotell og reiseliv. Sandnes kommune har reiselivsstrategi som gir retning for næringsutvikling innen reiselivsnæringen.

Torill Renaa

Torill Renaa er faglært servitør, vinkelner og restaurantør, hun har sammen med sin ektemann Sven Erik Renaa bygget opp Renaa:Restauranter som blant annet består av Re-Naa, Matbaren og Sirkus Renaa. Torill har et halvt hode i ledelse og økonomi og to føtter plantet kompromissløst i faget. I tillegg har hun vært mottaker av Ingrid Espelid Hovigs matkulturpris og Rogaland Fylkesskommunes hederspris.

Edle Eriksen

Edle Eriksen jobber som Sales & Event Manager i Olivia. Hun er utdannet fotograf, men har jobbet med salg, kommunikasjon og drift, tidligere i SATS, JærRadioen og nå i Olivia de siste 10 årene.

Andre lignende møter:

31. mai 2024 -