31.aug

Politikerne møter næringslivet i Sandnes

Næringslivet er avhengig av forutsigbarhet og trygge rammer som settes av politikerne. I forkant av valget har vi derfor invitert politikerne til en debatt med næringslivet. Vi tar opp temaer innen arealpolitikk, bolig, samarbeid og samferdsel. Vel møtt til deg som er næringsdrivende, medarbeider eller innbygger.

Velkommen til næringstreffet i Sandnes hvor vi lar næringslivet og politikerne møtes for å diskutere de viktigste sakene for næringslivet. Hvordan tilrettelegger Sandnes for et konkurransedyktig næringslivet? Hvor skal vi bygge og hvor skal vi bo?

11. september er det duket for kommunestyre- og fylkestingsvalg. I den anledning har vi invitert politikerne til å fremlegge hvordan de vil prioritere næringslivet. Vi møtes på Melkebaren for å gi deg ett svar på dette.

Har vi nok areal til bolig og næring, og hvordan utvikler dette seg når tilflytting og oppbemanning presser på? Er det nok boligreserver for fremtidens arbeidstakere? Kan fortetting løse alt? Har vi tenkt langsiktig nok? Hvordan prioriteres bolig og næring ift bussvei, jernbane og til havn? Dette er noen av spørsmålene vi stiller. Samferdselspolitiske utfordringer som kollektiv, E39 og Bymiljøpakken. Det regionale samarbeidet, både mellom fylket og storbysamarbeidet - er temaer vi setter på agendaen!

Med oss fra politikerne har vi Ole Ronny Koldal (R), Nina Stokke (SV), Arne Buchholdt Espedal (Ap), Inger Helen Aanestad (Sp), Erlend Kristensen (MDG), Julian Francisco Osorio (V), Christian Riska (KrF), Kenny Rettore (H) og Pål Morten Borgli (FrP).

Administrerende direktør i Næringsforeningen, Harald Minge vil innlede debatten. Vi åpner også opp for spørsmål fra salen.

Næringstreffet er gratis, men krever påmelding da det er begrenset antall plasser.

Treffpunkt Sandnes arrangeres i samarbeid med Den Gule Banken.

For mer informasjon vennligst kontakt Hanne Hernes

18.00 Dørene og kranene åpner

18.30 Velkommen, ved leder i ressursgruppen Sandnes.

18.35 Kjør debatt!

20.30 Takk for i kveld!