10.apr

Møt sentralbanksjef Ida Wolden Bache

Sentralbanksjef Ida Wolden Bache og nestleder i Oljefondet Trond Grande er klare for å møte regionens næringsliv. Det skal handle om pengepolitikk, utsikter for norsk økonomi og forvaltningen av petroleumsformuen.

Prisvekst, inflasjon, energiprisene og høye renter har skapt usikkerhet for mange av Næringsforeningens medlemsbedrifter. På dette møtet vil sentralbanksjef Ida Wolden Bache gi sin vurdering av framtidsutsiktene. Hvordan oppnå stabil utvikling i norsk økonomi og dermed forutsigbare rammebetingelser for næringslivet?

Urolige tider skaper også muligheter og utfordringer for Oljefondet, som ble etablert etter at vi fant olje i Nordsjøen. Fondet ble opprettet for å skjerme økonomien vår for svingninger i oljeinntektene og er en finansiell reserve og et generasjonsfond. Vi er så heldige å få besøk av nestleder Trond Grande.

Dette blir en formiddag for alle som er interessert i samfunn og økonomi.

Næringsforeningens Fagråd for Finans og kapitalforvaltning, representert ved leder Petter Fossan, Sparebank1 Markets og Vilde Helliesen Ueland (Ung i Finans), deltar på scenen i spørsmål og svar runden.

Moderator: Harald Minge, Næringsforeningen.

Velkommen til Clarion Stavanger, Arne Rettedals gate 14, 4008 Stavanger

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

>> For spørsmål, ta kontakt med Inger Tone Ødegård, Næringsforeningen.

10.00 Registrering, kaffe og hilserunde.

10.30 Velkommen, ved Harald Minge, administrerende direktør, Næringsforeningen.

10.40 Pengepolitikk og utsikter for norsk økonomi, ved Ida Wolden Bache, sentralbanksjef, Norges Bank.

11.15 Forvaltningen av petroleumsformuen, ved Trond Grande, administrasjonsdirektør og nestleder, Oljefondet.

11.45 Fire på scenen: Spørsmål og svar, ved Ida Wolden Bache, Trond Grande, Petter Fossan og Vilde H. Ueland.

12.15 Slutt på scenen. Individuelle diskusjoner og lunsj.

Foredragsholdere

Andre lignende møter: