20.apr

Oljetrykket 2023: Status og framtidsutsikter

Norge vil fortsatt være en viktig energileverandør til Europa. Påvirker krigen den videre energiutviklingen mot fornybar i positiv eller negativ retning? Hva sier oljeanalytiker Helge André Martinsen i DNB om framtiden for oljeprisen, og hva mener Kristin Kragseth i Petoro og Monica Bjørkmann i Subsea7 om den volatile situasjonen i energimarkedet?

Flere og flere ønsker å fase ut olje og gass innen 2050. Er det så enkelt når vi i mange tiår fremover vil være avhengig av den fossile energien som dominerende i verdens energitilførsel? Hva betyr den volatile situasjonen i energimarkedet for næringslivet i regionen? Og hvilke konsekvenser får krigen for olje- og gassprisene fremover

Fire femtedeler av energien vi bruker i dag er fra fossile kilder, og slik har det vært de siste 30 årene. Petroleumsnæringen går inn i svært viktige år hvor vi både skal videreutvikle kostnadseffektive olje- og gassprosjekter med lave utslipp fra produksjonen, og forsterke satsingen på nye verdikjeder som CO2-fangst og lagring, havvind, hydrogen fra naturgass og havbunnsmineraler.

Bli med og lær mer om dette når DNB og Næringsforeningen for 12. gang inviterer til Oljetrykket og gir deg status og framtidsutsikter for olje- og gassnæringen.

Velkommen!

For mer informasjon vennligst kontakt Trude Refvem Hembre i Næringsforeningen.

>> Deltakere vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

>> Medlemmer og kunder i DNB får medlemspris. Kunder i DNB benytter rabattkode DNBKUNDE.

11.30 Registrering, lunsj og mingling.

12.00 Velkommen og introduksjon, ved banksjef Gry Berit Lundal, DNB og adm. direktør Harald Minge, Næringsforeningen.

12.20 Betraktninger og muligheter for energibransjen regionalt og nasjonalt, ved Monica Th. Bjørkmann, Senior Vice President Subsea7 og Kristin Kragseth, adm direktør Petoro.

13.00 Pause.

13.20 Oil Market Outlook, ved oljeanalytiker Helge André Martinsen, DNB Markets.

13.50 Spørsmål og svar.

14.00 Takk for i dag!