23.okt

Risavikadagen 2020

Olje- og energiminister Tina Bru kommer på Risavikadagen! Det blir et spennende program hvor du bla.a får høre om utsiktene for energiindustrien, samt for transport- og eksportnæringen som leverer til olje- og energiindustrien. Hvilke nye muligheter ligger foran oss?

Etter flere måneder med tøffe tak vet vi nå mer om hva vi står i og hva vi vil stå i fremover. Olje- og energiminister Tina Bru kommer derfor for å si noen ord om fremtidsutsikter for energiregionen! Vi setter også fokus på hvilke konsekvenser oljeprisfallet og covid-19 har for Risavika, samt hvilke muligheter vi kan gripe for å ligge i forkant av utviklingen i energi-, transport- og eksportnæringen.

Du vil få presentert markedsundersøkelsen for næringslivet i Risavika, og vår egen havnedirektør Merete Eik gir oss planer og utsikter for Stavangerregionen Havn. I denne sammenheng vil vi også gå inn i planer fra Elnett21 for elektrifisering av transportsektoren og havnene - hva er utviklingen nå, og hvordan vil solceller, batteri, vindmøller og ladeteknologi utvikle næringen?

Som alltid vil også Sparebanken Vest sin lederstjerne Ragnhild Fresvik, gi sine analyser på hvordan det går med økonomien og arbeidsmarkedet i Risavika, regionalt og nasjonalt. Og tungvekteren i olje hos EY, Espen Norheim, tar oss gjennom statusen og utsiktene i olje- og energiindustrien. Vi avslutter dagen med å dele ut den gjeve Risavikaprisen 2020. Prisen deles ut av ordføreren.

Risavikadagen arrangeres årlig og er et samarbeid med Sparebanken Vest.
I 2020 arrangerer vi Risavikadagen på vakre Solastranden Gård.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19

Næringsforeningen vil på dette arrangementet opprettholde regelen med 1 meter avstand fra stolben til stolben. Som deltaker vil du også få tildelt et setenummer for å begrense evt smitte, samt for evt smittesporing.

Ut over dette følger Næringsforeningen og Solastranden Gård alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

Pga covid-19 er det begrenset antall plasser.

08.00 Registrering og kaffe.

08.30 Velkommen. Fremtidsutsikter for olje og energi, ved Tina Bru, Olje- og energiminister.

08.50 Næringsforeningens arbeid med Energihovedstaden, ved Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen.

09.00 Planer og utsikter for Stavangerregionen Havn, ved Merete Eik, Havnedirektør i Stavangerregionen Havn.

09.20 Arbeidet med Elnett21 og nye løsninger som kan sikre optimal utslippsfri transport i regionen? ved Ingvald Erga, fagansvarlig ytre miljø i Avinor.

09.35 Hvorfor Elnett21 er viktig for Risavika, ved Åsta Vaaland Veen, teknisk sjef i Stavangerregionen Havn.

09.50 Pause med kaffe og frukt.

10.20 Presentasjon av markedsundersøkelse for Risavika, ved Bjørn Anders Dahle, medlem av Næringsforeningens ressursgruppe for Risavika.

10.40 Hvordan går det med økonomien og arbeidsmarkedet- lokalt og nasjonalt? ved Ragnhild Janbu Fresvik, konserndirektør bedriftsmarked i Sparebanken Vest.

11.10 Status og utsikter i oljenæringen, ved Espen Norheim, partner Corporate Finance i EY.

11.40 Utdeling av Risavikaprisen 2020, ved ordfører Tom Henning Slethei.

11.50 Q&A

12.00 Lunsjen serveres sammen med gode samtaler, på en meters avstand.

13.00 Takk for i dag.

Foredragsholdere

Harald Minge

Harald Minge er administrerende direktør i Næringsforeningen, og har jobbet med næringspolitikk og strategi i foreningen i tolv år. Harald leder arbeidet på vegne av våre medlemsbedrifter for å fremme næringslivets interesser og sikre at regionen har de kvaliteter som gjør at folk ønsker å etablere seg her.

Presentasjoner

Energihovedstaden, Harald Minge