20.okt

Risavikadagen 2023

Velkommen til årets viktigste møteplass for Risavika – et av landets mest nyskapende nærings- og havneområder.

Risavikadagen gir deg både status og svaret på hva som må til for videre utvikling. Som Vestlandets største godshavn, og i tillegg, sammen med Mekjarvik og Dusavik betjener Nord-Europas største energiklynge, er utfordringene komplekse og må løses sammen.

Ulf Rosenberg gir deg status og utsikter i energibransjen. Remy Atle Bilsback fra Sparebanken Vest vil legge frem tall for økonomi og arbeidsmarkedet. Tidligere næringsminister Iselin Nybø, nå partner i Schjødt deler sine erfaringer og tanker om en ny sikkerhetspolitisk situasjon i verden. Jørgen Dyrhaug fra Nasjonal Sikkerhetsmyndighet kommer og forteller om cyber sikkerhet. Kommunedirektør, Knut Underbakke, forteller om hvordan kommunen arbeider med næringsutvikling. Konsernsjefen Ståle Kyllingstad, snakker om næringspolitikk. Kristin Kragseth, snakker om det høye aktivitetsnivået på norsk sokkel og hvor lenge det varer. Vi tar debatten - hvor lenge varer høy inflasjon, energipriser og hvor går veien videre? Og sist, men ikke minst: Vi deler ut Risavikaprisen for 10. gang! Sett av dagen og meld deg på.

Kom og møt folk, og få en kjekk og lærerik dag.

Risavikadagen arrangeres i samarbeid med SparebankenVest.

For mer informasjon vennligst kontakt Tormod Andreassen

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.00 Kaffe, registering og mingling.

08.30 Velkommen, v/Harald Minge, administrerende direktør Næringsforeningen.

08.40 Konjunkturer og endringer i markedet, v/Remy Atle Bilsback, kundemegler valuta og rente Sparebanken Vest.

09.00 En ny sikkerhetspolitisk situasjon, v/ Iselin Nybø, partner Schjødt og tidligere Næringsminister

09.20 Cyber security - en utfordring for oss alle, v/Jørgen Dyrhaug, seniorrådgiver Nasjonal sikkerhetsmyndighet.

09.40 Stavangerregionen - den europeiske energihovedstaden, v/Ulf Rosenberg, prosjektleder Energihovedstaden.

10.00 Pause, kaffe, drøs og frukt.

10.30 Sola kommune, tilrettelegging for næringsutvikling, v/Knut Underbakke, kommunedirektør Sola kommune.

10.50 Næringspolitikk - mer av alt smartere! v/Ståle Kyllingstad, konsernsjef IKM.

11.10 Høyt aktivitetsnivå på norsk sokkel, hvor lenge varer det? v/Kristin Kragseth, CEO Petoro.

11.30 En ny og spennende energiaktør i Risavika: FØN Energy Service, v/ Torben Hald, CEO FØN Energy Service.

11.45 Debatt: Økte renter, energipriser, inflasjon - hvor går veien videre? v/Ståle Kyllingstad, Kristin Kragseth og Iselin Nybø.

12.10 Utdeling av Risavikaprisen 2023, v/ordfører.

12.20 Lunsj.

13.15 Takk for i dag!