21.nov

Treffpunkt Jæren: Førjulstreff i Hvelvet

Vi gjentar fjorårets suksess og innvier adventstiden med førjulstreff i Hvelvet. Stjernekamp-aktuelle Mari Eriksen Bella vil innvie kvelden med å fortelle sin historie. Vi vil og få høre hvilke faktorer som gjør Jæren unik gjennom bidragsyterne bak Jæren som destinasjonssted.

Tidligere vinner av Idol, og nå i høst deltaker i NRK-programmet Stjernekamp, Mari Eriksen Bella, kommer for å sette sitt preg på årets juletreff i Hvelvet. Vi får høre litt om hennes reise fra oppveksten på Bryne til å kjempe for å bli "Norges ultimate entertainer" hver lørdag for hele Norge. Og hvordan vil dette påvirke hennes karriere og mål?

Driverne av Hotell Jæren, Mette Vigre og Else Strøm Larsen, planla gjenåpning av hotellet kun dager etter nedstegningen av landet - like etter gjenåpningen satte de spaden i jorda for å doble kapasiteten. Drømmen om et Drivhus ble en turistattraksjon, Sophia Edbäck, daglig leder av Drivhuset bageri og gårdsutsalg vil avsløre hvordan hun tiltrekker seg kunder langveisfra. Gjemt langs Jærkysten sørger Hans Berge Stokkeland for at Ogna scene dobler innbyggertallet flere ganger i uken med landskjente artister som opptrer på den unike scenen. Hvilke faktorer som gjør at Jæren er og blir en unik turistattraksjon får du høre på førjulstreffet.

Håper flest mulig setter av hele kvelden og henger igjen etter middagen. Vi byr på livemusikk, og lover gode muligheter for mingling og god drøs med kjente og kjære. Vi gleder oss til å innta Kulturbanken sammen med dere.

Det blir mulighet for å kjøpe drikke i baren hele kvelden.

Eventuelle allergier skrives i kommentarfeltet ved påmelding.

Møtet er i samarbeid med Sparebanken Vest.

For mer informasjon vennligst kontakt Hanne Hernes.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

18.30 Registrering og mingling.

19.00 Velkommen, ved Marlin Jespersen, leder i ressursgruppen Jæren og Tormod Andreassen, næringspolitisk leder i Næringsforeningen.

19.05 Vi dobler! Ved Mette Vigre og Else Strøm Larsen, Hotell Jæren.

19.15 Drømmen om et Drivhus, ved Sophia Edbäck, Drivhuset.

19.25 Kulturperlen på Ogna, ved Hans Berge Stokkeland, Ogna Scene.

19.35 Veien videre fra nasjonens TV-skjermer, ved Mari Eriksen Bella.

20.10 Middag med lokale råvarer.

22.00 Vi takker for i år, men bli gjerne lengre!

Foredragsholdere

Mari Eriksen Bella

Mari Eriksen Bella har vært aktiv innen sang, formidling, dans og teater hele livet. I 2014 fikk hun sin første smak på artistlivet da hun som 10-åring kom på tredjeplass i Idol Junior på TV2. 15 år gammel vant hun Idol 2020 som den yngste vinneren av Idol noensinne, også internasjonalt. Mari var delfinalist i Melodi Grand Prix 2022. Hun fikk en flott andreplass i høstens Stjernekamp på NRK.

Mette Vigre og Else Strøm Larsen

Mette Vigre og Else Strøm Larsen drev toppetasjen i Høghuset i åtte år før de overtok driften av Hotell Jæren i 2020. De totalrenoverte hotellet på tre måneder rett før pandemien stengte landet ned. Etter tre år med drift satser de stort med utvidelse og har doblet kapasiteten på hotellrom.

Hans Berge Stokkeland

Hans Berge Stokkeland har drevet Grønefed Kulturtun (tidligere Helgåleiren) i 25 år. Det hele startet med teambuilding, temafester, blåturer for grupper & næringsliv. De siste 12 år det landskjente Ogna Scene som er hovedfokus. Ogna Scene dobler innbyggertallet flere ganger i uken med landskjente artister som opptrer på den unike scenen. Hans har prøvd ut det aller meste innenfor arrangement.

Andre lignende møter:

31. mai 2024 -