01.sep

Treffpunkt Jæren: Hvordan bli den mest attraktive regionen?

Hva skal vi leve av i fremtiden, i hvilke bransjer har vi størst omstilling, og hvordan kan vi på Jæren bli mer attraktiv på arbeidsmarkedet? Vi tar pulsen på fremtiden, når vi inviterer til næringstreff på Jæren.

Vi på Jæren, og forøvrig hele Vestlandet, har i lang tid basert store deler av vår økonomi på en oljenæring som stagnerer. Jæren trenger derfor flere bein å stå på, for å sikre økonomisk utvikling, også i fremtiden. Men hva er framtidsutsiktene for Jæren, hva gjør regionen attraktiv, og innen hvilke næringer finnes det muligheter?

På årets første fysiske treffpunkt på Jæren, får vi svar på hva vi skal investere i og satse på i fremtiden, før aktive samfunnsdebattanter på Jæren deler sine tanker om hva som må til for å skape utvikling og vekst. Hvordan kan vi jobbe bedre sammen, for å bli en mer attraktiv region med de mest spennende jobbene og ettertraktende hodene.

Vi avslutter kvelden med pitch fra tre ulike gründermiljøer i regionen, før vi inviterer til god mat og stemning – på trygg avstand.

Møtet arrangeres i samarbeid med Sparebanken Vest.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19
Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

17.30 Registrering, kaffe og drøs.

18.00 Velkommen, ved Marlin Jespersen leder for ressursgruppen Jæren og Harald Minge i Næringsforeningen.

18.15 Jærindeksen - Hvordan går det med økonomien og arbeidsmarkedet lokalt og nasjonalt? ved Karen Nilsen i Sparebanken Vest.

18.35 Økonomiske og markedsmessige utviklingstrekk globalt, nasjonalt og regionalt som kan berøre Jæren, ved Ragnar Tveterås, økonomiprofessor ved Universitetet i Stavanger.

18.55 Dialog: Hvordan bli mer attraktiv som region med de mest spennende jobbene og de mest ettertraktede hodene? ved Ane Mari Braut Nese, Lars Rotseth, Marlin Jespersen og Børre Lobekk.

19.30 Vi får høre eksempler på pitcher à 4 min:

Pitch om Happy Prawns, ved Magnar Hansen.

Pitch om Grensesnitt, ved Bjørnar Tollaksen.

Pitch om Saferock, ved Espen Lea.

19.45 Middag og drøs

20.30 Takk for i dag.

Foredragsholdere

Presentasjoner