11.mai

Festkveld med foredrag av Arne Brimi og Ryfylkekokken

Velkommen til treffpunkt på Øyane, hvor vi setter næringsutvikling på Rennesøy og Finnøy på agendaen. Vi starter en stemningsfull kveld på det nyåpnede Fjordbris før vi får besøk av selveste Arne Brimi og Ryfylkekokken Frode Selvaag.

Vi inviterer næringslivet på øyane til en festkveld fylt med faglig påfyll, debatt og en nydelig 3-retters middag i godt selskap servert av Fjordbris Hotell. Med råvarer i fokus har vi satt passeren midt mellom Rennesøy og Finnøy, og basert kveldens retter på de unike råvarene man kan finne innenfor passerens grenser. Vi tar utgangspunkt i laks fra Grieg Seafood og tomater fra Hanasand og Lauvsnes Gartneri, som vi også har invitert til å fortelle om det å skape lokale arbeidsplasser, ringvirkninger og aktivitet.

Vi legger opp til en kveld med fokus på de positive ringvirkningene grønt - og havbruksnæringene har for de blå grønne Øyane i Ryfylkebassenget. For å best kunne formidle budskapet har vi invitert Arne Brimi og Ryfylkekokken, Frode Selvaag. Med lokal forankring og respekt for råvarene vil de kunne fortelle og inspirere til matkunnskap, matglede og matkultur denne kvelden. Til slutt inviterer vi til en åpen samtale og debatt med en hensikt om å sammen kunne være med å utvikle ringvirkningene lokalt. Arne Brimi og Frode Selvaag vil være med hele kvelden og er åpne for en drøs.

Vi har lagt inn en bestilling på fint vær, så det eneste vi trenger nå er at du melder deg på!

For de som ønsker å gjøre mest mulig ut av kvelden har vi egne priser for overnatting på Fjordbris. Kontakt Marianne Andressen for egen pris.

Treffpunktet arrangeres i regi av ressursgruppen De Blågrønne Øyane.
For mer informasjon vennligst kontakt Hanne Hernes.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

NB: Det er rutebuss til og fra Stavanger sentrum fra Fjordbris hver time.

Fjordbris.no (Fjordbris Hotell AS)

18.00 Registrering og apertiff

18.30 Velkommen, ved Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen.

18.45 Næring i havgapet, ved Cato Østerhus og Joar Gangenes.

19.00 Forrett: Tomatsalat på sprøtt, med løpstikkeemulsjon, semitørka tomat og tomatsnø

19.40 Ringvirkningene grønt- og havbruksnæringen har på lokalsamfunnet

20.00 Hovedrett: Laks, med bakte tomater, asparges, ramsløkkrem, tomatrogn og erterkarse

20.40 Matglede og lokale forankring, ved Arne Brimi og Frode Selvaag, Ryfylkekokken.

21.20 Dessert: Tomatsymfoni, med puffet hvete

22.30 Ish formell avslutning