13.okt

Treffpunkt Ryfylke: TAC, hydrogen og offentlige kontrakter

Tau Autonomy Center (TAC) bygger en autonom framtid i Ryfylke. GreenH vil skape et lokalt hydrogeneventyr. Du møter dem begge på Treffpunkt Ryfylke i Tau Næringspark, sammen med Strand og Hjelmeland kommune som forteller oss hvilke offentlige kontrakter vi kan vente oss i tiden som kommer. Det blir både spennende og matnyttig. Velkommen!

Droneteknologien utvikler seg voldsomt. Tau Autonomy Center har på kort tid tatt en posisjon innen bransjen og tilbyr test- og treningsfasiliteter for både luft- og sjøbaserte autonome droner. Arnfinn Nergaard, daglig leder for TAC, tar imot oss i Tau Næringspark – og vil fortelle hvordan de ser for seg den autonome framtiden på Tau.
Hydrogen er i vinden som aldri før i Ryfylke. GreenH vil være en ledende kraft i reisen mot et grønnere samfunn. Selskapet skal produsere og levere grønt hydrogen der du trenger det, når du trenger det. Vi får besøk av daglig leder Morten Solberg Watle, som vil ta for seg hvordan han seg for seg et hydrogeneventyr i Ryfylke og hvordan vi kan utnytte de positive ringvirkningene det kan føre med seg til å oppnå mer verdiskapning.
Hogne Fjellanger er daglig leder i Tau Næringspark og tar en gjennomgang av deres planer framover. Vertskap for kvelden er Nosefo.
Etter pausen blir det et lite temaskifte. Strand kommune og Hjelmeland kommune kommer for å presentere hvilke offentlige kontrakter vi kan forente oss den kommende tiden – ikke minst innenfor bygg og anlegg. Eirin Eidem Meihack tar for seg Hjelmeland, mens Torbjørn Norland går gjennom planene i Strand.

For mer informasjon, vennligst kontakt Egil Hollund i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før arrangementets start.

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med COVID-19.

17.30 Registrering.

18.00 Velkommen, ved Egil Hollund, kommunikasjonssjef, Næringsforeningen.

18.05 Autonom fremtid på Tau, ved Arnfinn Nergaard, daglig leder, TAC.

18.35 Ringvirkninger fra hydrogenproduksjon i Ryfylke, ved Morten Solberg Watle, daglig leder, GreenH.

18.55 Tau Næringspark, status og presentasjon, ved Hogne Fjellanger, daglig leder, Tau Næringspark.

19.15 Pause med mat og mingling.

19.45 Kommende kontrakter på anbud i Hjelmeland, ved Eirin Eidem Meihack, ingeniør, bygg og anlegg, Hjelmeland kommune.

20.05 Kommende kontrakter på anbud i Strand, ved Torbjørn Norland, virksomhetsleder, bygg og eiendom, Strand kommune.

20.25 Spørsmål og oppsummering.

20.30 PROGRAMSLUTT.

Presentasjoner