10.nov

Treffpunkt Sola: Hvordan være attraktiv for fremtiden?

For å møte fremtidens utfordringer og muligheter, trenger vi flere unge arbeidstakere og mer kompetanse til regionen. Hvordan kan næringene og regionen jobbe sammen for å være attraktive for arbeidskraft fra andre regioner? Og hvordan kan du sørge for at de vil jobbe hos deg?

Ny teknologi og effektivisering preger nå alle deler av arbeidslivet. Alle bransjer og yrkesgrupper kjemper for å møte fremtidens behov. Det har ført til en viktig endring: hele Norge kjemper om de samme arbeidstakerne. Så hvordan skal vi få arbeidslystne, nyutdannede og gründere til Sola og regionen? Hvordan må vi tenke for å tiltrekke oss de rette hodene og hendene?

Kom og møt folk på Treffpunkt Sola og lær av Marte C. W. Solheim som er ettertraktet i inn- og utlandet og som vekker oppsikt internasjonalt for sin forskning og tilnærming til hvordan du som leder eller ansatt kan bidra til økt innovasjon. Kvelden gir også innsikt i hvordan Sola kommune jobber med næringsstrategi og -utvikling for å tiltrekke seg flere med riktig kompetanse, og større mangfold i alder. Du får også kloke ord om hvordan du må tenke i rekrutteringsprosessen for å tiltrekke deg et større mangfold av riktig kompetanse, av Hytech Professional.

Sist, men ikke minst, blir det debatt med yngre ledertalenter, grundere og tilflyttere til regionen.

Treffpunktet er et samarbeid med FLYT Sola og Sparebank 1 SR-bank.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19

>> Det skal være trygt å besøke oss! Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og myndighetene.

18.00 Registrering, kaffe og mingling.

18.30 Velkommen, ved Yngve Sørland, leder for ressursgruppen.

18.40 Slik jobber kommunen med å få rett kompetanse til regionen, ved Ingrid Iversen, Sola kommune.

19.00 Mangfold øker innovasjonskrafter i bedrifter, ved Marte C. W. Solheim, Universitetet i Stavanger.

19.20 Hvordan og hvorfor tenke strategisk og langsiktig ifm å tiltrekke seg flere unge? ved Cathrine Silgjerd Leiros, Hytech Personell.

19.40 Pause med kaffe og enkel mat.

20.10 Debatt; Hva for oss til å velge regionen? ved Fredrik Harestad i Unlisted, Mahnoor Raja student ved UiS, Øyvind Osjord i SAR og Mathilde F. Haugland trainee i Trainee SørVest.

21.00 Nettverksbygging og videre drøs.

21.30 Takk for i dag.

Foredragsholdere

Presentasjoner

Attraktiv kommune, Ingrid Iversen