22.sep

Treffpunkt Stavanger: Kompetanse og rekruttering til regionen

Er vi en attraktiv region for å tiltrekke oss kloke hoder og hender, og for å få bedrifter til å etablere seg? Bli med på frokostmøte og hør om hvordan det jobbes i regionen for at flere skal velge Stavanger.

Velkommen til Rosenkildehuset for et av de viktigste treffpunktene for rekruttering til regionen. Kampen om arbeidskraft blir tøffere for hver dag som går. I en region som er preget av omstilling og høy vekst er vi nødt til å klare å rekruttere flere kloke hoder.

Seniorrådgiver i NAV Rogaland, Gustav Svane, vil gi oss status på arbeidsmarkedet i regionen. Deretter vil Heidi Ravndal i Sopra Steria, en bedrift som gikk fra to til 100 ansatte på to år, røpe hvor vi finner de som er villige til å flytte på seg. Inger Tone Ødegård, strategidirektør i Næringsforeningen, vil dele erfaringer fra vårt SCI program om hvordan vi ivaretar nykommere. Anne Woie, næringssjef og Kristina Renberg, rådgiver i Stavanger kommune vil presentere hvordan vi som en samlet region bør jobbe og markedsføre oss som attraktiv region. I tillegg har vi invitert fire unge arbeidstakere fra regionen til å fortelle hvorfor de blir værende i regionen.

Treffpunktet er et samarbeid med Stavanger kommune

For mer informasjon vennligst kontakt Hanne Hernes.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.00 Registrering, kaffe og frokost.

08.30 Velkommen, ved Hanne Hernes, næringspolitisk rådgiver i Næringsforeningen.

08.35 Dagens situasjon i arbeidsmarked i Rogaland, Norge og Europa, ved Gustav Svane, seniorrådgiver hos NAV Rogaland.

08.55 Hvor finner vi de som er villig til å flytte til regionen? Hvordan kan regionen blir bedre på rekruttering? ved Heidi Ravndal, Head of Infrastructure Management i Sopra Steria.

09.15 Ankomst og Onboarding. Hva gjør vi for å gi de en god start og for å bli regionen? ved Inger Tone Ødegård, strategidirektør i Næringsforeningen.

09.35 Pause.

10.00 Hva gjør vi videre sammen som region? ved Anne Woie, næringssjef i Stavanger kommune.

10.20 Hva tiltrekker de unge? Paneldebatt med unge arbeidstakere som er tilflyttet regionen.

10.40 Hva er regionens beste salgsargumenter og virkemidler? Og hvordan kan vi bli bedre? ved Kristina Renberg, rådgiver merkevare og kommunikasjon i næringsavdelingen i Stavanger kommune.

10.55 Hvordan kan du være en god ambassadør til regionen? Åpen dialog. ved Anne Woie, næringssjef i Stavanger kommune.

11.15 Oppsummering

Foredragsholdere

Tobias Borthen

Tobias Borthen er utdannet restaurant kokk fra Oslo, og flyttet til Stavanger for litt over ett år siden.

Emilie Aasen Kavli

Emilie Aasen Kavli er seniorgeolog i Equinor. Hun er orginalt fra Grimstad, men har studert i Stavanger. Etter en bachelorgrad i  petroleumsgeologi ved Universitetet i Stavanger flyttet hun til Frankrike for utdanning i petroleumsøkonomi og ledelse ved IFP School i Paris. Hun kom tilbake til Stavanger-regionen i 2019 for å jobbe som letegeolog i Equinor.

Paal Brimsø Rogdeberg

Paal Brimsø Rogdeberg har en mastergrad med spesialisering i finansiell økonomi fra Norges Handelshøyskole (NHH). Etter endt studie jobbet han to år i Argentum Fondsinvesteringer i Bergen før han i 2020 vendt hjem til Stavanger for å jobbe som en del av investeringsteamet i Nysnø Klimainvesteringer.

Cecilie Bøe

Cecilie Bøe er Agency Director People Management i Sopra Steria. Sopra Steria er Norges ledende konsulentselskap innen digitalisering, og har nesten 2800 medarbeidere i Norge. Cecilie Bøe er ansvarlig for rekruttering og medarbeiderprosesser i Digital Platform Services Sopra Steria Stavanger. Hun har en mastergrad i ledelse og har jobbet i teknologibransjen siden 1999.