15.mai

Webinar: Lean og smittevern

Koronakrisen vil gi varige endringer i hvordan private og offentlige virksomheter opererer. Hvordan kan Lean-filosofien bidra til å styrke forbedringsarbeidet?

Den pågående koronapandemien utsetter private bedrifter og offentlige virksomheter, store og små, for ekstreme påkjenninger.  Alle vil i framtiden møte tøffere krav til hygiene og smittevern. Rutiner må strammes opp, ansvarsforhold klargjøres, og medarbeidere må ansvarliggjøres.

I dette webinaret stiller vi spørsmålet: Hvordan kan Lean som filosofi og metodikk, bidra til å styrke bedriftenes og virksomhetenes forbedringsarbeid i kjølvannet av koronakrisen?

Kenneth Gilje hører til i en av landets fremste Lean-bedrifter (Gilje Tre), mens Hans Tore Frydnes og Håkon Brydøy har sentrale roller i forbedringsarbeidet i store, komplekse, Stavanger Universitetssykehus. I dette webinaret deler de erfaringer fra koronakrisen, og sine syn på hvordan Lean kan være til hjelp "post-Korona".

Alle påmeldte vil motta en link til webinaret ca. kl 1100 på møtedagen.

For spørsmål, kontakt: Frode Berge, berge@naeringsforeningen.no, tlf. 414 76 639.

13:00 Velkommen! Ved møteleder Frode Berge, Næringsforeningen.

13:05 Lean, smittevern og forbedringsarbeid "post-Korona". Ved Kenneth Gilje, kulturarbeider, Gilje Tre AS.

13:25 Lean, smittevern og forbedringsarbeid "post-Korona". Ved klinikksjef Hans Tore Frydnes og prosjektdirektør Håkon Brydøy, Stavanger Universitetssykehus (SUS).

13:45 Spørsmål og diskusjon. Ved innlederne og deltakerne via chatten.

14:00 Takk for i dag!

Presentasjoner

Lean Gilje, Kenneth Gilje

Post korona.pptx