30.mai

Slik blir du miljøsertifisert

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
I dag er det et konkurransefortrinn å være miljøsertifisert. Vi får besøk av Renate Lindmark fra Miljøfyrtårn, som forteller oss hvorfor og hvordan også din bedrift kan bli en miljøsertifisert virksomhet. I tillegg har vi med oss Årets Miljøfyrtårn i 2021, Nordic Steel, Årets Miljøfyrtårn i 2023, Midbøe og Miljøfyrtårn-bedriften Norsk Akustikksenter.

Den mest utbredte sertifiseringsordningen i Norge er Miljøfyrtårn, ikke minst for små og mellomstore bedrifter. Ifølge Sustainable Brand Index sier seks av ti at bærekraft påvirker hva de kjøper, mens en måling fra Respons Analyse sier at 75 prosent foretrekker å kjøpe varer og tjenester fra miljøsertifiserte virksomheter. Det er også slik at flere og flere innkjøpere, enten det er i privat eller offentlig sektor – vektlegger eller krever at leverandører er miljøsertifiserte. Kort oppsummert handler miljøsertifisering om å oppnå positiv miljøeffekt, konkurransefortrinn, styrke merkevaren, kutte kostnader, sette mål og skape resultater, redusere sykefraværet og få et kvalitetsstempel – som igjen bygger omdømme og lederskap.
Renate Lindmark er salg- og markedsdirektør i Stiftelsen Miljøfyrtårn. Hun vil dra oss igjennom hva som skal til for at også din virksomhet kan bli sertifisert som Miljøfyrtårn.
Vi har allerede 739 virksomheter som er Miljøfyrtårn i Rogaland. Flere av disse har utmerket seg og blitt kåret til Årets Miljøfyrtårn. Nordic Steel fikk denne prisen i 2021, og Midbøe nå i 2023. Begge to kommer og forteller om sine erfaringer. Det samme gjør Stavanger-bedriften Norsk Akustikksenter, som med kun fire ansatte også er en sertifisert bærekraftsvirksomhet.

For mer informasjon, vennligst kontakt Egil Hollund i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før arrangementets start.

08.00 Registrering og frokost

08.30 MØTESTART

08.30 Velkommen, ved kommunikasjonssjef i Næringsforeningen, Egil Hollund.

08.35 Hvordan og hvorfor bli Miljøfyrtårn, ved Renate Lindmark, salg- og markedsdirektør i Stiftelsen Miljøfyrtårn.

09.15 PAUSE

09.30 Miljøfyrtårn i Nordic Steel, ved Kjersti Sandvik Bernt og Kjetil Austrått.

09.45 Miljøfyrtårn i Midbøe, ved Rolf Arne Lorentzen og Runar Ullenes.

10.00 Miljøfyrtårn i Norsk Akustikksenter, ved Jens Lindhardsen.

10.15 Q&A

10.30 PROGRAMSLUTT

Foredragsholdere

Renate Lindmark

Renate Lindmark er salg- og markedsdirektør i Stiftelsen Miljøfyrtårn. Hun har tidligere jobbet med salg, markedsføring og finans i selskaper som Fursetgruppen restaurant group, First Hotels, Teller, BNP Paribas, SEB Private Bank og Bancaja Habitat. Hun har utdannelse fra BI.

Rolf Arne Lorentzen

Rolf Arne Lorentzen er daglig leder i Midbøe AS. Midbøe er Stavangers største og et av regionens ledende rørleggerselskaper med en omsetning på 201 millioner kroner i 2023 og med 82 ansatte. Midbøe har vært miljøfyrtårnsertifisert siden 2011 og ble kåret til Årets Miljøfyrtårn 2023 for SMB bedrifter i Norge.

Runar Ullenes

Runar Ullenes er økonomi og administrativ ansvarlig i Midbøe AS, og har herunder også ansvar for bærekraft og Miljøfyrtårn i selskapet. Midbøe er Stavangers største og et av regionens ledende rørleggerselskaper med en omsetning på 201 millioner i 2023 og 82  ansatte. Midbøe har vært miljøfyrtårnsertifisert siden 2011 og ble kåret til Årets Miljøfyrtårn 2023 for SMB bedrifter i Norge.

Kjersti Sandvik Bernt

Kjersti Sandvik Bernt er kommunikasjons- og bærekraftansvarlig i Nordic Steel. Hun jobber blant annet med Miljøfyrtårn, som styringsverktøy for klimaregnskapet i selskapet.

Kjetil Austrått

Kjetil Austrått er er KHMS-ansvarlig i Nordic Steel og var sentral da Nordic Steel ble Miljøfyrtårn i 2014. Han jobber fortsatt med Miljøfyrtårn i selskapet, som styringsverktøy for klimaregnskapet.

Frøydis Lindhardsen

Frøydis Lindhardsen er partner i Norsk Akustikksenter og er ansvarlig for sertifiseringsarbeidet i deres virksomhet. Hun har tidligere erfaring fra blant annet Medvind Personal, Visindi og Statoil.

Andre lignende møter:

31. mai 2024 -