Ni spennende bedrifter er klar for unge styrekandidater

I jakten på styreerfaring har nærmere 40 unge arbeidstakere deltatt i Næringsforeningen sitt styreprogram, Styrekandidatene. Her ser du bedriftsstyrene i 2023 og hvordan du søker.
23.november 2022 Elianne Strøm Topstad

Ni spennende bedrifter i Stavanger-regionen er klar for å åpne dørene til sitt styrerom, for unge som ønsker styreerfaring:

Proptly   Folkehallene   HIKE kommunikasjon   IVOLV   IK Norway    Nordic Steel   DX   Grensesnitt   InfoTiles

Alle styrene har godt etablert styrearbeid og er svært opptatt av å utvikle dette videre. De søker ulik kompetanse, men flere er på jakt etter kandidater med erfaring innen bærekraft, marked, salg og teknologi.

Behov for ung kompetanse i styrerommet
Styrekandidatene er et initiativ fra Næringsforeningen sin ressursgruppe U37, og ble startet i 2018. Styrekandidatene, er et 1-årig program som skal bidra til at unge arbeidstakere blir attraktive for profesjonelle styreverv.

Gjennom Styrekandidatene får bedrifter mulighet til å bli kjent med dyktige kandidater, uten kostnad og risiko. Tilbakemeldingene har vært svært positive, og flere av kandidatene har i ettertid fått fast styreverv. I sommer tok Næringsforeningen en prat med noen av styrelederne og kandidatene som har vært med.

Åpen for søknader
Vi er nå klare for å rekruttere til 2023. Søknadsfrist er 9. desember. Mer informasjon om styrene og søknadsprosess finner du her: https://www.naeringsforeningen.no/u37-styrekandidatene/

Intersearch er med som solid samarbeidspartner, og er ansvarlig for utvelgelse av kandidater og oppfølgning av kompetanse.

Andre liknende nyheter

Kronikk: Regionen vil rammes hardt

Fra sommeren 2023 må internasjonale studenter betale studieavgift. Det er klart etter at regjeringen ble enige med SV om statsbudsjettet. Endringen vi…

Factiverse forebygger spredning av feilinformasjon

Maria Amelie og Vinay Setty er co-gründere av Factiverse. Målet er ikke snauere enn å beskytte demokratiet mot faktaforvrengning og falske nyheter.

Med Guro på maten

Alt har sin historie og alt har sin begynnelse. For daglig leder i Jæder, Guro Espeland (42), startet historien på mange måter i Chicago – i et helt a…