Ny spennende møteplass
Prorektor Rune Dahl Fitjar ved Handelshøgskolen UiS, strategidirektør Inger Tone Ødegård og administrerende direktør Harald Minge i Næringsforeningen og dekan Ola Kvaløy ved Handelshøgskolen UiS, inviterer til «Børs og fakultet».

Ny spennende møteplass

Universitetet i Stavanger og Næringsforeningen inviterer nå til «Børs og fakultet» – en ny konferanseserie der debatt om viktige samfunnsendringer som vil påvirke framtiden til næringslivet skal debatteres og utfordres.
09.september 2019 Egil Hollund

– Vi etablerer «Børs og fakultet» for å peke på utfordringene og for å sikre at både bedrifter og akademia er i forkant i utviklingen og gjennom det kan styrke sin konkurransekraft, sier Inger Tone Ødegård, strategidirektør i Næringsforeningen.

Konferanseserien har premiere 2. oktober. Konseptet er frokostdebatter på morgenkvisten, i Foajeen til Handelshøgskolen UiS. Videre datoer framover blir 4. desember, 19. februar og 1. april.

– Samlingene skal ha stor takhøyde, og ikke noe mål om konsensus ved debattens slutt, påpeker Ødegård.

Fokus blir på trender, forskning, økonomi, endring av lovverk og annet, kort sagt; viktige samfunnsendringer som vil få konsekvenser for bedriftene og videre utvikling. Det vil typisk bli en innleder som bakgrunn for debatt og diskusjon. Noen av temaene vil dreie seg om sosial kompetanse, kunnskapsbaserte strategier, skatt, livslang læring, eldrepolitikk og pensjon.

– Dette er et nytt konsept som vi gleder oss til å komme i gang med. Vi tror det kommer til å bli spennende og annerledes, sier Ødegård.

Link til første utgave av "Børs og fakultet"

Andre liknende nyheter

Kan Norge tette eksportgapet?

En ny rapport fra Menon Economics er for AS Norge mindre kjekk lesning. Uten eksport av olje og gass har vi en betydelig negativ handelsbalanse. I til…

Uttalelser skaper lokale reaksjoner

Flere år etter at Stortinget vedtok firefelts vei på Nye E39 Ålgård-Lyngdal, anbefalte Fylkesmannen i Rogaland at det burde bygges to-tre felt for hel…

Regjeringen:  Vil gi folkevalgte mer makt

Regjeringen ønsker å redusere fylkesmennenes adgang til å overprøve kommunens skjønn, og overlate mer makt til lokale politikere.