Ønsker du å motta 100.000 i stipendstøtte?
Fra venstre: Tone Haddeland (styremedlem i Stavanger Børs), Ole Henry Slette (styreleder), Andreas Lie (vinner 2023), Thomas Salte-Grønning (vinner 2023), Christian Fjell (styremedlem i Stavanger Børs) og Karen Thorsen Vatnamot (styremedlem og juryleder)

Ønsker du å motta 100.000 i stipendstøtte?

Hvis du ønsker å studere økonomi og finans på et høyere nivå i utlandet, så kan du være med og kjempe om et stipend fra Stiftelsen Stavanger Børs på 100.000 kroner.
26.februar 2024 Marius Johnsen

Å ta utdanningen utenlands er ikke gratis. Derfor deler Stiftelsen Stavanger Børs ut et stipend på inntil 100.000 kroner, til en motivert finansstudent som ser for seg en jobbkarriere i Stavanger etter endt utdannelse.

Ole Henry Slette er leder for styret i Stiftelsen Stavanger Børs og har uttalt seg om hvor viktig det er å rekruttere unge talenter til regionen:

– Vi har en finansklynge og et investormiljø i regionen som er både sterk og spennende. Miljøet omfatter store aktører som Skagen Fondene og Equinor, alle de store bankene, Hitec Vision, Nysnø, og en rekke mindre, familieeide selskaper. I den omstillingen vi er inne i, vil finansklyngen bli stadig viktigere for oss.

Hensikten
Stipendet er opprettet for å motivere til tettere samarbeid mellom studentene og næringslivet i Stavanger – samt å motivere gode hoder til å vende hjem etter endte studier. Stiftelsen Stavanger Børs sitt formål er å bidra til å styrke egenkapitalmarkedet og finans- og forvaltningsmiljøet i Stavanger. Det er Næringsforeningen i Stavanger-regionen, Stavanger Rederiforening og Verdipapirforetakenes Forbund som står bak Stiftelsen Stavanger Børs.

KLIKK HER for søknadsskjema og mer informasjon!

Søknadsfrist 1. mai 2024

Andre liknende nyheter

SOMMERPRATEN: Leif Johan Sevland

Dette hadde ONS-generalen gjort dersom han fikk være næringsminister for en dag.

SOMMERPRATEN: Børre Lobekk

Nordic Steel-sjefen disker opp en god og ærlig kjøttrett, med kjøtt fra min gode kompis Reidar, når han skal imponere som vert.

SOMMERPRATEN: Anette Sigmundstad

Lufthavndirektør Anette Sigmundstad skal både til Thailand og Ryfylke i ferien. Hun angrer på at hun aldri har studert eller jobbet utenfor Norges gre…