Sammen for utbygging av E39
Harald Minge, administrerende direktør  i Næringsforeningen i Stavanger-regionen, var en av dem som signerte på felleserklæringen fredag i Kvinesdal..

Sammen for utbygging av E39

Næringsforeningene i Stavanger-regionen, Kristiansands-regionen og Lister har samlet ordførerne mellom Stavanger og Kristiansand, samt fylkeskommunene, og signert en felleserklæring for utbygging av E-39 mellom Kristiansand og Stavanger. – Dette er en historisk enighet, sier Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen i Stavanger-regionen.
20.januar 2023 Egil Hollund

Alle partene som har skrevet under på dokumentet, står sammen for å sikre utbygging av en trafikksikker, miljøvennlig, effektiv og fremtidsrettet E39 mellom Kristiansand og Stavanger.

Det betyr at de vil arbeide for at hele strekningen skal bygges ut som 4-felts motorvei, økt fremdrift og utbyggingstempo, tilstrekkelig finansiering og prioritere E39 Kristiansand-Stavanger i sine innspill til Nasjonal Transportplan (NTP). De er også enige om at alle deler av veien er like viktige, og at E39 Kristiansand-Stavanger er det viktigste veiprosjektet i regionen.

– Etter mange års dragkamp er vi nå klare for å kjempe sammen. Det er bare å ta av seg hatten og smile for alle som nå tenker større enn seg selv og sin kommune og tenker helhet. Skal vi få fullt utnytte effekten av ny E39 trenger vi helhetlig utbygging. Dette er et stjerneeksempel på at alle tenker på helheten. Nå trenger vi bare nasjonal prioritering, sier Harald Minge, sjef i Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

Andre liknende nyheter

SOMMERPRATEN: Leif Johan Sevland

Dette hadde ONS-generalen gjort dersom han fikk være næringsminister for en dag.

SOMMERPRATEN: Børre Lobekk

Nordic Steel-sjefen disker opp en god og ærlig kjøttrett, med kjøtt fra min gode kompis Reidar, når han skal imponere som vert.

SOMMERPRATEN: Anette Sigmundstad

Lufthavndirektør Anette Sigmundstad skal både til Thailand og Ryfylke i ferien. Hun angrer på at hun aldri har studert eller jobbet utenfor Norges gre…