Total Betong med kontrakt i Narvik

Total Betong har inngått totalentreprisekontrakt for tett råbygg med Den Læstadianske forsamling i Narvik. Orneshaugen Forsamlingshus er plassert i utkanten av Narvik, mellom Narvik by og Hålogalandsbrua.
12.mai 2020 Total Betong AS
Illustrasjon av UNO Design & Arkitektur AS

Total Betong har inngått totalentreprisekontrakt for tett råbygg med Den Læstadianske forsamling i Narvik. Bygget er plassert i utkanten av Narvik, mellom Narvik by og Hålogalandsbrua. Øvrige arbeider på prosjektet ivaretas av byggherren i sideentrepriser for grunnarbeider og tekniske fag. Mye av innredningen er planlagt som dugnadsarbeider av forsamlingens medlemmer. Arkitekt for bygget er UNO design & arkitektur i Bodø.

Klargjøring av byggetomt er utført i løpet av vinteren. Nå skal man i gang med betongarbeider for ringmur og fundamenter. Fasadene skal leveres i prefabrikkerte betongelementer produsert av Hå element på Varhaug. Det er en kombinasjon av svart frilegging og slipte hvite betongelementer. Transporten skal skje med båt i to omganger fra Sirevåg til Narvik. Tak over første etasje utføres av hulldekker mens tak over øverste nivå skal leveres av prefabrikkerte takelementer fra Lett-tak i Sandefjord.

Utviklingen av prosjektet har pågått i flere år i godt samarbeide mellom byggherren og Total Betongs kontor i Bodø. Overlevering av tett bygg skal skje i inneværende år. Ferdigstillelse av bygget er ikke endelig fastsatt siden avsluttende arbeider skal utføres som dugnad.

Andre liknende nyheter

Abacus IT fikk gjev pris under Visma Allstars

Abacus IT vant prisen «Årets Partner Business NXT 2023» i forbindelse med Visma Allstars-arrangementet nå i februar.

ABB og Lnett signerer ny rammeavtale

ABB signerer ny rammeavtale med Lnett for å utvide og forsterke strømnettet i Rogaland. Avtalen omfatter elektriske distribusjonsløsninger til infrast…

Proplan kåret til årets Payroll Partner igjen

Proplan AS er kåret til årets Payroll Partner for andre år på rad av Visma. Prisutdelingen fant sted 8. februar.