Total Betong med kontrakt i Narvik

Total Betong har inngått totalentreprisekontrakt for tett råbygg med Den Læstadianske forsamling i Narvik. Orneshaugen Forsamlingshus er plassert i utkanten av Narvik, mellom Narvik by og Hålogalandsbrua.
12.mai 2020 Total Betong AS
Illustrasjon av UNO Design & Arkitektur AS

Total Betong har inngått totalentreprisekontrakt for tett råbygg med Den Læstadianske forsamling i Narvik. Bygget er plassert i utkanten av Narvik, mellom Narvik by og Hålogalandsbrua. Øvrige arbeider på prosjektet ivaretas av byggherren i sideentrepriser for grunnarbeider og tekniske fag. Mye av innredningen er planlagt som dugnadsarbeider av forsamlingens medlemmer. Arkitekt for bygget er UNO design & arkitektur i Bodø.

Klargjøring av byggetomt er utført i løpet av vinteren. Nå skal man i gang med betongarbeider for ringmur og fundamenter. Fasadene skal leveres i prefabrikkerte betongelementer produsert av Hå element på Varhaug. Det er en kombinasjon av svart frilegging og slipte hvite betongelementer. Transporten skal skje med båt i to omganger fra Sirevåg til Narvik. Tak over første etasje utføres av hulldekker mens tak over øverste nivå skal leveres av prefabrikkerte takelementer fra Lett-tak i Sandefjord.

Utviklingen av prosjektet har pågått i flere år i godt samarbeide mellom byggherren og Total Betongs kontor i Bodø. Overlevering av tett bygg skal skje i inneværende år. Ferdigstillelse av bygget er ikke endelig fastsatt siden avsluttende arbeider skal utføres som dugnad.

Andre liknende nyheter

Lyse og Nordic Edge åpner lab for mobilteknologi

Digitaliseringsministeren innvier ny 5G og IoT-lab på Innoasis i Stavanger.

Brukt IT-utstyr gir økt menneskeverd

Allservice tilbyr arbeidstrening for mennesker som har havnet utenfor arbeidslivet. Nå inngår de et samarbeid med iteam hvor brukt IT-utstyr skal gi m…

Altibox vinner Norsk Kundebarometer

Altibox kommer nok en gang ut på topp blant konkurrentene i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.