25.nov

Årets bedrift 2021

Det er klart for den 35. kåringen av Årets bedrift! Ta på finstasen og bli med på en flott helaften for næringslivet i Atlantic Hall – sammen med Sven Egil Omdal, Leif Tore Lindø, Jan Zahl, Martin Gjelsvik, Kari Nessa Nordtun, Olav Larsen og Silje Finnskog Jensen. Vi lover en kveld med god stemning, foredrag, underholdning og prisseremoni. God mat og drikke er en selvfølge!

Etter et krevende år samles vi for å dyrke fellesskapet og heie på de som viser vei. Fem fantastiske vinnerbedrifter er som vanlig nominert, og til stede på arrangementet er også brorparten av de 34 tidligere vinnerne som representerer mye av grunnmuren i regionens sterke og unike næringsliv.

Vi inviterer til en nøktern, men staselig helaften i Stavangers storstue. Pent antrekk og litt formelt, men også mye latter og god stemning slik det pleier å være hos oss. Oppsettet er runde bord med seks eller åtte plasser og bordplassering. I tillegg til enkeltbilletter vil det bli anledning for bedrifter å bestille et eget bord. I så fall rettes en henvendelse på epost til Tone Haddeland: haddeland@naeringsforeningen.no

Leif Tore Lindø og Jan Zahl vil intervjue de fem finalistene, Sven Egil Omdal holder foredrag om «Byen som formet Norge», Tommy Stangeland forteller om hva det har betydd for Stangeland Gruppen å bli kåret til Årets bedrift i 2020. Martin Gjelsvik vil ta for seg om det er noen likhetstrekk mellom de 34 tidligere prisvinnerne – hva er det som kjennetegner vinnerne. Ordfører Kari Nessa Nordtun deler ut prisen og Olav Larsen sørger for kveldens musikalske underholdning.
Kveldens konferansier er Silje Finnskog Jensen, Næringsforeningen.

Gjennom alle disse årene har prisen Årets bedrift blitt en viktig tradisjon. Næringsforeningen representerer nå cirka 2000 medlemsbedrifter, og vi merker en stadig økende interesse for prisen – både når det gjelder medieomtale og innspill til kandidater fra bedriftene. I år har vi mottatt nærmere hundre forslag, og juryen har plukket ut fem finalister som alle blir presentert i Rosenkilden. Det blir også produsert en film om hver enkelt kandidat som distribueres i sosiale medier.

Årets bedrift arrangeres i samarbeid med Handelsbanken.

Velkommen til flott festaften!

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

Har du spørsmål angående møtet kontakt, Tone Haddeland i Næringsforeningen.
>> Vi sender no show faktura dersom avmelding ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.
>> Det er fint om eventuelle allergier kan informeres om ved å skrive dette i kommentarfeltet ved påmelding.

Foredragsholdere

Sven Egil Omdal

Sven Egil Omdal er journalist og forfatter. Han gavi 2020 ut boken "Byen som formet Norge". Boken gir oss Norgeshistorien sett fra Stavanger og viser oss 200 år med intense rivaliseringer, stridbare individualister og ensporede ideologiske vekkelser som munner ut i en enestående velstand. Omdal har skrevet en annerledes fortelling om Norge, sett fra byen vest ved havet; humoristisk, full av overraskende fakta og levende nærbilder av noen av personene som formet byen som formet landet.

Kari Nessa Nordtun

Kari Nessa Nordtun tiltrådte stillingen som ordfører i Stavanger kommune i oktober 2019. Hun har vært folkevalgt i Stavanger bystyre siden 2011. Nordtun er utdannet jurist ved Universitetet i Bergen.

Jan Zahl

Jan Zahl er journalist i Stavanger Aftenblad. Han lager podkasten «Aftenbla-bla» sammen med kollega Leif Tore Lindø.

Leif Tore Lindø

Leif Tore Lindø jobber i Aftenbladets kulturavdeling, og lager podkasten «Aftenbla-bla» sammen med kollega Jan Zahl.

Olav Larsen

Olav Larsen er en Sandnesgutt som har bodd flere år i Frankrike og sentral-Afrika før han kom hjem igjen til Sandnes. Musikalsk har han sterke røtter innen amerikansk 60 og 70-talls country, alternativ country og folk-tradisjon. Larsen henter inspirasjon fra særlig Bob Dylan, Gram Parsons, Hank Williams, John Prine og Neil Young.

Tommy Stangeland

Tommy Stangeland er tredje generasjon i entreprenørfamilien og han overtok som daglig leder i Stangeland Maskin i 2017.

Martin Gjelsvik

Martin Gjelsvik har doktorgrad i strategi og ledelse fra Norges Handelshøyskole. Han var medforfatter på Næringsforeningens jubileumsbok "Et fyrtårn for fellesskapet" 2011 hvor han skrev om vinnerne av prisen Årets bedrift fra 1987-2011.

Andre lignende møter:

31. mai 2024 -