01.jan

Sosialt entreprenørskap med Silje Veen

Silje Veen har siden 2013 satset på sosialt entreprenørskap. I dette møtet forteller hun om sine erfaringer og utfordringer.

Sosialt entreprenørskap handler om å utvikle og ta i bruk nye løsninger på sosiale og samfunnsmessige problemer. For å få flere i arbeid og aktivitet, ønsker trenger vi et mangfold av leverandører og fagmiljøer.

TD Veen er opptatt av en bærekraftig samfunnsutvikling. VTD Veen investerer i selskap og løsninger som er gode for både eierne og resten av samfunnet. Silje snakker om sine ambisjoner og ønsker for framtiden. I 2014 etablerte TD Veen sin store satsing på sosialt entreprenørskap: Samfunnssentralen.

For mer informasjon ta kontakt med Elianne Strøm Topstad, Næringsforeningen.

08.00 Frokost og mingling

08.30 Velkommen

08.35 Skaperkraft og investering i de aller beste menneskene ved Silje Veen, TD Veen

09.00 Om Samfunnssentralen ved Anja Moen Hareim

09.10 Fra utenforskap til mestring ved Tori Aadnesen, Ville Veier

Foredragsholdere

Anja Moen Hareim

Anja Moen Hareim er leder for Samfunnssentralen – et arbeidsfellesskap for sosiale entreprenører som drives av TD Veen.

Tori Aadnesen

Tori står bak Ville Veier, et prosjekt i Samfunnssentralen. Ville veier er et helhetlig arbeidsrettet tiltak. Ville Veier er et tilbud til unge mennesker som har vært utenfor ordinært arbeidsliv eller utdanning over lengre tid. Gjennom helsefremmende arbeid med kreative uttrykksformer som metode, tilbyr Ville Veier en arena for mestring, personlig vekst og ny læring.