02.nov

Treffpunkt Øyane: Utvikling på sjø og land

Velkommen til treffpunkt på øyane, hvor vi setter næringsutvikling på Rennesøy og Finnøy på agendaen. Denne ettermiddagen får du kloke ord om utviklingen av havbruksteknologi og næringsarealer på sjø og land.

Da vi ble en del av Stavanger, fikk kommunen et enda mer allsidig næringsliv. Over natten ble vi Norges fjerde største havbrukskommune. Norske myndigheter har ambisjoner om å femdoble produksjonen i norsk havbruksnæring de neste tredve årene. Dette kan gi store muligheter for øyene nord i Stavanger. Men en femdobling av produksjonen krever utvikling av ny havbruksteknologi, samt nye næringsareal på land og i sjø. Hvordan tilrettelegger kommunen for næringsareal på sjø og land? Og hva må til for å lykkes med næringsutvikling til havs? Hva må til for at satsingen på den blågrønne næringen kan bli til et eventyr for regionen og hele øyriket?

Velkommen til en hyggelig ettermiddag, med faglig påfyll og refleksjoner som berører næringsliv og utvikling på øyene. Vi avslutter med drøs og deilig kveldsmat fra Ryfylkekokken.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

17.00 Registrering og kaffe

17.30 Velkommen

17.35 Fra en oppdretters perspektiv på teknologiutviklingen, ved Liv Marit Aarseth, Grieg Seafood.

17.55 Attraktive areal til sjø og til havs, ved Andreas Heskestad i Stiim Aqua Cluster.

18.15 Arealplanlegging ift næringsareal på sjø og på land, ved Anne Woie og Linda Christine Olsen, Stavanger kommune.

18.45 Kveldsmat, kaffe og drøs.

20.00 Takk for i dag.

Foredragsholdere