B2B Speed-dating: – Dette må vi gjøre igjen
Smil, mingling, håndhilsning, et par klemmer, visittkort og LinkedIn-delinger. Det var full kok og praten gikk i ett da 48 personer fra like mange selskaper deltok på den aller første B2B (business to business) Speed-dating – som var i regi av Næringsforeningen i Stavanger-regionen på loftet i Rosenkidlehuset tirsdag 7. mai.
VIDEO: Så mye lyd har det aldri vært på loftet før
Connie H. Meling er til daglig ambassadør for folkehelse i Folkehallene. Tirsdag snakket hun, som de andre deiterne, med 12 personer på 60 minutter, fem minutter hver.
Connie H. Meling (i midten) "deitet" andre selskaper både før, under og etter arrangementet.
– Det var veldig effektivt og fint format. Jeg har snakket med så mange ulike personer i ulike bransjer. Alt fra advokater, profileringsbedrifter, oppfinnere, IT-selskaper, hotelldrift, kurs og konferanse. Mye forskjellig. Nå har jeg mye kjekt å følge opp. Dette må Næringsforeningen gjerne gjøre igjen, forteller Meling.
Å lære og bli inspirert av andre personer i andre bransjer og selskaper var én av grunnene til at hun ble med på B2B Speed-dating.
LES OGSÅ: PowerPoint-kongens tre beste tips
Lærte noe nytt
– Jeg hadde lyst til å bli kjent med nye folk, nye firmaer. Man får vite hvordan andre driver. Jeg lærer av dem og jeg kan lære dem hvordan jeg jobber. Man lærer om ulike bransjer som jeg ikke visste om før, sier hun.
Selv ville Meling fortelle de hun snakket med om Folkehallene.
Det var god respons fra deltakerne på det første B2B Speed-dating.
– Det vi har her i vår egen region er noe ingen andre har i Norge. Noen har vært innom en hall og to, men ikke alle vet så mye om hva Folkehallene er. Vi har fem regionale anlegg som strekker seg fra Sandnes til Randaberg. Haller med ulike anlegg og som er for alle. Skikkelig lavterskel, hvor målet er å få rogalendinger i aktivitet, forteller Meling, som håper dem hun traff tar med seg et godt inntrykk a Folkehallene som de deler med sin bedrift og andre.
LEDERSKOLEN: De fleste team samarbeider ikke godt nok - få tips til bedre samarbeid
Traff potensielle kunder
Simen Clementsen, gründer og daglig leder i Xceed i Tananger, synes det var matnyttig å speed date andre selskaper.
Simen Clementsen i Xceed traff mange andre som han vil følge opp. Her i samtale med Cathrine Tjessem i Jærtek.
– Det var et interessant opplegg. En god måte å bli kjent med andre selskaper. Jeg møtte mange andre spennende bedrifter. Veldig mye spennende. Alt fra bedrifter som bare er én person til noen som er 100 ansatte, sier han.
– Selskapet vårt Xceed er et selskap som hjelper andre bedrifter med å finne mulige kunder, få dem til å øke salget og inntjeningen sin. Derfor var dette opplegget veldig spennende for meg. Alle er mulige samarbeidspartnere.
Lover mer dating
Elianne Strøm Topstad, salg- og markedssjef i Næringsforeningen i Stavanger-regionen, er godt fornøyd med den første B2B speed-dating.
– Tilbakemeldingene fra deltakerne var veldig positive. Alle jeg har snakket med forteller at de har fått veldig mye ut av det, og at opplegget og formatet fungerte fint. Det var veldig kjekt å se hvor engasjerte folk var. Dette er en god måte å koble medlemmene våre enda mer sammen, på en veldig effektiv måte, sier Strøm Topstad.
Andre liknende nyheter
ENERGIKOMMENTAREN: Et trestjerners lykkeland
Det er ingen tvil om at det er oljealderen som har skapt de største forandringer og det store velferdsløftet i Stavanger.
Framtidens europeiske ledere på Energihovedstaden-besøk
Unge representanter fra parlamentene i 13 europeiske land besøkte Næringsforeningen og en rekke andre institusjoner i Stavanger.
Pionér: – Se personen, ikke bare handikappet
Geir Atle Apeland (24) kunne vært 100 prosent utfør, i stedet kjører han gravemaskin 100 prosent for Stangeland Maskin. Regionen som skriker etter arb…