B2B Speed-dating: – Dette må vi gjøre igjen
48 personer fra 48 selskaper deltok på Business to Business Speed-dating hos Næringsforeningen tirsdag. Alle foto: Arne Birkemo

B2B Speed-dating: – Dette må vi gjøre igjen

I løpet av en time fikk Connie H. Meling i Folkehallene og Simen Clementsen i Xceed deite 12 andre personer/selskaper. – Utrolig kjekt, spennende og veldig effektiv, sier Meling.
07.mai 2024 Arne Birkemo

Smil, mingling, håndhilsning, et par klemmer, visittkort og LinkedIn-delinger. Det var full kok og praten gikk i ett da 48 personer fra like mange selskaper deltok på den aller første B2B (business to business) Speed-dating – som var i regi av Næringsforeningen i Stavanger-regionen på loftet i Rosenkidlehuset tirsdag 7. mai.

VIDEO: Så mye lyd har det aldri vært på loftet før

Connie H. Meling er til daglig ambassadør for folkehelse i Folkehallene. Tirsdag snakket hun, som de andre deiterne, med 12 personer på 60 minutter, fem minutter hver.

Connie H. Meling (i midten) "deitet" andre selskaper både før, under og etter arrangementet.

– Det var veldig effektivt og fint format. Jeg har snakket med så mange ulike personer i ulike bransjer. Alt fra advokater, profileringsbedrifter, oppfinnere, IT-selskaper, hotelldrift, kurs og konferanse. Mye forskjellig. Nå har jeg mye kjekt å følge opp. Dette må Næringsforeningen gjerne gjøre igjen, forteller Meling.

Å lære og bli inspirert av andre personer i andre bransjer og selskaper var én av grunnene til at hun ble med på B2B Speed-dating.

LES OGSÅ: PowerPoint-kongens tre beste tips

Lærte noe nytt

– Jeg hadde lyst til å bli kjent med nye folk, nye firmaer. Man får vite hvordan andre driver. Jeg lærer av dem og jeg kan lære dem hvordan jeg jobber. Man lærer om ulike bransjer som jeg ikke visste om før, sier hun.

Selv ville Meling fortelle de hun snakket med om Folkehallene.

Det var god respons fra deltakerne på det første B2B Speed-dating.

– Det vi har her i vår egen region er noe ingen andre har i Norge. Noen har vært innom en hall og to, men ikke alle vet så mye om hva Folkehallene er. Vi har fem regionale anlegg som strekker seg fra Sandnes til Randaberg. Haller med ulike anlegg og som er for alle. Skikkelig lavterskel, hvor målet er å få rogalendinger i aktivitet, forteller Meling, som håper dem hun traff tar med seg et godt inntrykk a Folkehallene som de deler med sin bedrift og andre.

LEDERSKOLEN: De fleste team samarbeider ikke godt nok - få tips til bedre samarbeid

Traff potensielle kunder

Simen Clementsen, gründer og daglig leder i Xceed i Tananger, synes det var matnyttig å speed date andre selskaper.

Simen Clementsen i Xceed traff mange andre som han vil følge opp. Her i samtale med Cathrine Tjessem i Jærtek.

– Det var et interessant opplegg. En god måte å bli kjent med andre selskaper. Jeg møtte mange andre spennende bedrifter. Veldig mye spennende. Alt fra bedrifter som bare er én person til noen som er 100 ansatte, sier han.

– Selskapet vårt Xceed er et selskap som hjelper andre bedrifter med å finne mulige kunder, få dem til å øke salget og inntjeningen sin. Derfor var dette opplegget veldig spennende for meg. Alle er mulige samarbeidspartnere.

Lover mer dating

Elianne Strøm Topstad, salg- og markedssjef i Næringsforeningen i Stavanger-regionen, er godt fornøyd med den første B2B speed-dating.

– Tilbakemeldingene fra deltakerne var veldig positive. Alle jeg har snakket med forteller at de har fått veldig mye ut av det, og at opplegget og formatet fungerte fint. Det var veldig kjekt å se hvor engasjerte folk var. Dette er en god måte å koble medlemmene våre enda mer sammen, på en veldig effektiv måte, sier Strøm Topstad.

Hinna Park: Slik ser det ut i Akers nye storstue

Foodcourt, sosiale møteplasser, restaurant og bakeri. Når Aker-selskapene flytter inn i sitt nye hjem januar neste år skal første etasje være åpen for…

Nytt medlem: Vigrestad Bygg ble nummer 100 i 2024

For 20 år siden startet Oskar Skårland for seg selv med et ønske om å se hva han kunne få til. 20 år etter at Vigrestad Bygg 30 ansatte og omsetter fo…