Derfor må du på Leandagen
Øivind Bjørnson er blant foredragsholderne på Leandagen 23. april.

Derfor må du på Leandagen

– Få det beste ut av bedriften og menneskene som jobber der.
15.april 2024 Arne Birkemo

– Lean er noe de aller fleste har hørt om, men ikke alle kan eller bruker metodikken i egen virksomhet. Lean kan bidra til å fremme indre motivasjon, og redusere stress i team og individuelt. Mennesker som er indre motivert og mestrer jobben sin tar ansvar for og kjenner eierskap til å gjennomføre det som skal til for å realisere team og virksomheters mål. De kan det de holder på med, har frihet til å påvirke egen arbeidshverdag, kjenner seg trygge i rollen og har selvtillit og tillit fra andre.

Det sier Øivind Bjørnson hos Bjørnson Organisasjonspsykologene, som er en av foredragsholderne på Leandagene 2024.

Den 23. april arrangeres Leandagen 2024: Lær av hverandre på Clarion Hotel Energy i Stavanger. Temaet på årets konferanse er hva den enkelte kan gjøre for å bidra til effektivt forbedringsarbeids i organisasjonen.

Kapteinen fra Kompani Lauritzen, John Hammersmark er hovedforedragsholder. Han vil gi deg konkrete verktøy for drive egen utviklingsprosess og få bevissthet og refleksjon rundt egen person. Samt gode metoder for hvordan man bør tenke, samhandle og jobbe for å skape de verdiene bedriften ønsker.

Her kan du lese mer og melde deg på konferansen.

– Få ut det beste

Bjørnson skal i sitt foredrag snakke om bærekraftig ledelse og hvordan prestasjonskultur kan optimaliseres.

– Du bør komme på Leandagen hvis du ønsker å lære mer om hvordan du som leder og medarbeider kan bidra til å kombinere fokus på prosedyrestyring i kombinasjon med å styrke samhandling i team og ta ut det beste i dine kolleger, sier Bjørnson.

Bjørnson er en engasjerende foreleser, som inspirerer og motiverer folk til å utvikle seg og levere resultater personlig og profesjonelt.

Han sier Lean som lederfilosofi er fundamentert i praksis og balanserer søkelys på oppgaver og mennesker på en god måte.

Lean bidrar til å balansere det som er fast og ritualisert i hverdagen, og det som er fritt, der jeg ønsker å bruke egen erfaring og kompetanse til å gjøre vurderinger og ta beslutninger, foreller Bjørnson.

– I sin kjerne handler det om å øke verdien ditt selskap sine produkter og tjenester har for kunden. Lean har i seg det beste fra oppgaveorientert og menneskeorientert ledelse. Vi vet at kombinasjonen av tydelige mål, roller, prosedyrer og trygge relasjoner fremmer utvikling av effektiv drift. Jeg skal snakke om hvordan du som leder og medarbeider kan ha det bra med deg selv og andre, prestere på ditt beste i team og alene, og bidra til å skape bedre resultater for kunden og din virksomhet, forteller Bjørnson.

Å lære om Lean er aktuelt både for ledere og vanlige medarbeidere.

Søk nå: En verdifull arena for unge ledere

Mangfold: Fra buzzord til håndfaste fordeler

Foredrag og workshops

I tillegg til foredrag fra Bjørnson og kapteinen i Kompani Lauritzen, står følgende på scenen:

• Silia Alexandersen, Lean-koordinator i Aero Norway AS
  • Stig Hess, leder I Nav Gjesdal
  • Linda K. Pedersen, fabrikksjef Bergen O. Kvali AS
  • Konferansier er Ingveig Tveranger.

I tillegg til spennende foredrag legges det opp til små workshops hvor deltakerne deler sine egne erfaringer, utfordringer og ideer med de andre deltakerne.

Silia Alexandersen, Lean-koordinator i Aero Norway AS holder foredrag. Foto: Arne Birkemo

Leandagen er en ypperlig arena for å delta i nettverksbygging og utveksle kontakter med andre fagfolk som er lidenskapelig opptatt av kontinuerlig forbedring.

Leandagen arrangeres av Næringsforeningen i Stavanger-regionen i samarbeid med fagråd for Lean og Lean Forum Norge.

Kronikk: Ikke vær så sur da, har du 'mannsen' eller?

Emosjonelle menn og avbalanserte damer. Lavtlønnede menn med høy sykemeldingsprosent og topplederkvinner med millionlønner. Hvorfor skurrer det? Fordi…

Lederskolen: Tips til bedre samarbeid

Visste du at det bare er 25 prosent av alle team er effektive? – Nesten alle jobber krever at vi jobber i team, men ingen har opplæring på det.

Kronikk: Hva betyr geopolitikken for næringslivet?

Når vi går inn i mer usikre tider, blir det viktigere også for næringslivet å engasjere seg i utenrikspolitiske spørsmål.