Dfind kåret til Årets Rekrutteringsbyrå

Dfind er kåret til Årets rekrutteringsbyrå for 2024 på The Hunt, som er Schibsted sin store årlige kåring. Selskapet har som eneste aktør vært nominert i en eller flere kategorier i samtlige sju år The Hunt har eksistert.
16.april 2024 Dfind
Bilde fra scenen på The Hunt, da Dfind Norge tok imot prisen som Årets Rekrutteringsbyrå.

Prisen ble delt ut foran en fullsatt sal 10. april, og er en nasjonal pris hvor rekrutteringsbyrå i hele landet kan bli nominert. I sin begrunnelse pekte juryen spesielt på tre områder der Dfind har utmerket seg. Pådriver for et likeverdig arbeidsliv: Selskapet har gjort en innsats for å skape vekstmuligheter for alle, uavhengig av bakgrunn, og å sikre mangfold, inkludering og tilhørighet i alle sine prosesser. Innovasjon i rekruttering: Bruken av kunstig intelligens for å nøye matche kandidaters kompetanse med riktige oppdrag, samt en systematiske forbedring av kvalitet på stillingsannonser Metodisk inkludering: Dfind har lagt stor vekt på kursing i inkluderende språkbruk, optimaliserte kravlister og fjernet søknadsbrev for å senke barrierene for søkerne. Juryen bestod av Kristin Skogen Lund, CEO i Schibsted, Sumeet Singh Patpatia, Head of Diversity, Inclusion and Belonging i Schibsted, Sven Kinden Iversen, Fagansvarlig i HR Norge og Nina Melsom, Direktør Arbeidsliv i NHO.

Markedet i Stavanger-regionen

På kort tid har Dfind Stavanger reetablert seg i Rogaland, med rekruttering av ledere og spesialister til offentlig og privat sektor. I et krevende 2023 har Dfind også klart å opprettholde sin posisjon på tross av pressede marginer, og inn i 2024 opplever selskapet god tilgang på lederstillinger.
– Vi hjelper sentrale selskaper som Northern Lights JV, Stavanger kommune, TotalEnergies, IVAR IKS, Sval Energi, Deloitte, Kymar, Densiq mf i disse dager, med å finne ledere eller nøkkelpersoner som sikrer vekst og utvikling for regionen. Flere av disse var også gode kunder i 2023, i tillegg til NorSea, Stiftelsen Grønn by, Forus Energigjenvinning, GMC, Den Stolte Hane, Front Innovation med flere. Vi er opptatt av å sikre riktig leder i riktig lederrolle, og vi er opptatt av miljø- og klimavennlig utvikling, på lik linje med alle våre gode oppdragsgivere og samarbeidspartnere i regionen, skriver selskapet i en melding.

Bærekraft

Derfor var også de fleste lederrollene selskapet jobbet med i Stavanger i 2023, bærekraftige lederstillinger. Hele 80 prosent av alle oppdrag Dfind leverte fra Stavanger-kontoret i 2023, var lederstillinger med fokus på bærekraft, klima og miljø. Dette er et bevisst valg fordi selskapet ønsker å bidra til en bærekraftig strategisk omstilling, og fordi selskapet vil at næringslivet i Rogaland skal lykkes.

– Denne seieren viser at vi tar utfordringene i dagens arbeid- og næringsliv på alvor. Vi scorer svært godt på både innovasjon og mangfold, som forteller at vi har rett fokus for å formidle lederkompetanse og ekspertise i et krevende marked, sier Silje Finnskog Jensen, Business Area Manager i Dfind Stavanger.

– Arbeidsmarkedet har vært i endring over tid. Dette kommer til å vedvare, og Dfind skal fortsette å legge til rette for at våre kandidater får utnyttet sitt potensial og at våre kunder oppnår sine mål gjennom rett kompetanse, ved å bistå dem i kampen om de beste hodene.

Lagspillere

Selskapets medarbeidere har tidligere både vært nominerte og vunnet som enkeltpersoner, blant annet i kategorien årets rekrutterer. Det å få en utmerkelse som kan deles med alle ansatte oppleves derimot som ekstra spesielt.

– Vi er overveldet av å vinne som et lag; det å ta hjem gullet i kategorien «Årets rekrutteringsbyrå» føles fantastisk, sier Mona Vervik, Senior Advisor i Dfind Stavanger.

– Jeg er utrolig stolt av å være en del av dette teamet, og takknemlig for tilliten vi får i arbeidet med å forvalte våre kunders viktigste kapital – menneskene.

Andre liknende nyheter

Utvider med syv nye bedrifter

Syv nye VB Partnerbedrifter med en samlet omsetning på over 175 millioner kroner og rundt 100 ansatte innlemmes i VB Gruppen.

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…