Kronprins Haakon åpner årets Nordic Edge

Hans Kongelige Høyhet Kronprinsen åpner den digitale konferansen Nordic Edge Expo 2020 den 23. september 2020. Nordic Edge Expo 2020 blir en digital konferanse med tema Rethink Normality.
31.august 2020 Nordic Edge
Foto: Jørgen Gomnæs/Det kongelige hoff

Nordens ledende smartbykonferanse tenker nytt, og inviterer til direkte sendinger fra Stavanger, Oslo, København, Helsinki, Helsingborg og Brussel. I et nordisk fellesskap vil konferansen belyse samarbeid, utvikling og trender for bærekraftige byer og samfunn, på tvers av sektorer.

Kronprinsen er opptatt av norsk næringsutvikling og innovasjon, og engasjerer seg spesielt for gründere og det grønne skiftet. I miljøspørsmål kombinerer Kronprins Haakon interessen for bærekraftig utvikling og interessen for innovasjon. Han tror på at tekniske nyvinninger bærer miljøaspektet i seg og vil bidra til å løse utfordringene vi står overfor.

- Vi er svært glade for at H.K.H Kronprins Haakon har takket ja til å åpne Nordic Edge Expo. Temaene på konferansen gjenspeiler i høy grad Kronprinsens interesseområder, sier daglig leder Stig Finnesand i Nordic Edge.

Nordic Edge Expo arrangeres for sjette gang, og er Nordens ledende møteplass for beslutningstakere, teknologientusiaster, gründere, start-ups og investorer med ambisjoner innen smarte byer og samfunn. Her møtes offentlig sektor i det private næringsliv og organisasjoner for å dele erfaringer, diskutere utfordringer og presentere løsninger.

I tillegg til programmet på hovedscenene er Ungt Entreprenørskap sitt årlige kick-off for ungdomsbedrifter lagt til Nordic Edge Expo. Det samme er EdTech KnowHow-konferansen for lærere, i regi av Universitetet i Stavanger.  23. september

– Nordic Edge konferanse i samsending fra seks byer. 21.-25. september

– Utstillerdager med mulighet for samhandling, møter og direktesendinger. 23.-25. september

– Tematiske workshops fra Europa og Asia.

Andre liknende nyheter

KGJS velger Visolit som skypartner

Kristian Gerhard Jebsen Skipsrederi (KGJS), et stort, internasjonalt rederi med hovedkontor i Bergen, Norge, har valgt Visolit som sin nye skypartner.…

Aibel får viktig Equinor-studie for feltprosjektering

Aibel er tildelt en studie for feltprosjektering, konseptoptimalisering og definering av Equinors ubemannede prosessplattform på Krafla-feltet.

Dyrker mat i ørkenen under Covid-19

Desert Control fra Stavanger dyrker nå mat i ørkenen i De Forente Arabiske Emirater, ved hjelp av deres spesielle teknologi.