Nytt samarbeid: UVD-robot for desinfeksjon av covid-19

Robotic Innovation har inngått samarbeid med Vingmed som er ledende norsk aktør på helseteknologi og norsk distributør av det danske produktet UVD robot for desinfeksjon av covid-19.
29.mai 2020 Robotic Innovation AS
Selve desinfeksjonen blir utført ved bruk av UVC lys. Dette er en metode som bruker ultraviolet lys til å ødelegge mikroorganimens DNA struktur, hindre reproduksjon og deaktiverer videre spredning av infeksjon. UVC lyset er plassert på en mobil robot, slik lyset uhindret skal nå alle overflatter.

Korona-pandemien har skapt ny satsningsmulighet for Robotic Innovation, som omfatter robotteknologi for desinfeksjon av covid-19. UVD roboten kan desinfisere et 40 kvadratmeter stort rom på 15 minutter uten tidkrevende prosesser i for- og etterkant. Denne teknologien skaper trygghet for de ansatte, øker smittevernet og reduserer fravær ved et eventuellt covid-19 utbrudd.

Samarbeidet gir Robotic Innovation mulighet til å levere UVD-roboten til helsesektoren i Rogaland, i tillegg til andre markeder som de jobber mot. Tjenesten vil bli levert som en service eller fast integrasjon. Pandemien gjør at denne teknologien rulles ut på sykehus,helsesenter, behandlings senter, pleiehjem, skoler, fengsel, kontorfasiliteter og butikker i Kina, USA og Europa.

Andre liknende nyheter

Abacus IT fikk gjev pris under Visma Allstars

Abacus IT vant prisen «Årets Partner Business NXT 2023» i forbindelse med Visma Allstars-arrangementet nå i februar.

ABB og Lnett signerer ny rammeavtale

ABB signerer ny rammeavtale med Lnett for å utvide og forsterke strømnettet i Rogaland. Avtalen omfatter elektriske distribusjonsløsninger til infrast…

Proplan kåret til årets Payroll Partner igjen

Proplan AS er kåret til årets Payroll Partner for andre år på rad av Visma. Prisutdelingen fant sted 8. februar.