Ragnar Svensen AS blir VB Partner

Etter noen år utenfor VB Gruppen, blir den tradisjonsrike Stavanger-bedriften Ragnar Svensen igjen VB Partner. Bedriften, som i år kan markere sine første 70 år, har vært med i Varme og Bad mellom 1998 og 2017, men har de siste årene vært en del av Flow Group.
11.januar 2024 VB Gruppen
Roar Svensen er tredjegenerasjons rørlegger og daglig leder i Ragnar Svensen AS. Nå går de inn i VB Partner.

– Vi var jo med VB fra starten av min karriere og i mange, mange år. Vi tenkte først å være uavhengige, men når VB kom på banen før jul så føles det helt riktig å komme tilbake som VB Partner, sier Roar Svensen, daglig leder og tredjegenerasjons rørlegger i Ragnar Svensen.

Selskapet har vært gjennom flere endringer de siste årene. I rundt 50 år lå de langs Boganesveien på Gausel i Stavanger, med butikk og rørleggerbedrift. De har nå kuttet ut butikken, og flyttet til et mer passende lokale på Forus.

– Butikken ga oss mange privatkunder, og store deler av det markedet forsvant. Så håper vi at VB-samarbeidet gir oss mer synlighet inn her, sier han. I dag er de 15 ansatte i bedriften og 2023 ga en omsetning på mellom 35 og 36 millioner kroner, og de har stort sett jobbet mot prosjekter. Andre fordeler de ser er innen kompetanse, markedsføring og synlighet.

– Å kunne gi rørleggerne våre et godt tilbud rundt videreutdanning og oppdatert kompetanse er en stor fordel, og det er ingen tvil om at det er mer synlighet enn å stå alene. Partnerkonseptet er et satsingsområde for VB Gruppen. Konsernet er svært fornøyde med å få flere bedrifter med som partnere.

– Vi er både fornøyde og glade for at Ragnar Svensen AS blir en del av laget. At de har vært med i VB tidligere, gjør det ekstra hyggelig. Vi kan vel egentlig ønske dem varmt velkommen hjem, etter noen år i Flow Group. Nå gleder jeg meg til å bli enda bedre kjent med de ansatte og bedriften, og til å komme i gang med alt vi skal få til sammen, sier Gøril Almvik, leder VB Partner.

Utvider med syv nye bedrifter

Syv nye VB Partnerbedrifter med en samlet omsetning på over 175 millioner kroner og rundt 100 ansatte innlemmes i VB Gruppen.

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…