Strømmes etablerer seg i Stavanger

Strømmes AS etablerer seg på Forus i Stavanger, samt i Trondheim. Selskapet har fra før av avdelinger i Vestby, Oslo og Kristiansand.
29.september 2021 Strømmes AS
Administrerende direktør i Strømmes, Karl Johan Bjerge.

Etter et rekordsterkt 2020 ekspanderer gave- og profileringsselskapet Strømmes til Stavanger og Trondheim.

– Vi posisjonerer oss for en opptur i markedet etter halvannet år med pandemi. Økt synlighet og en sterk, lokal tilstedeværelse er et viktige steg i vår tydelige vekststrategi, sier Karl Johan Bjerge, administrerende direktør i Strømmes AS.

Selskapet er i dag landets nest største leverandør av gave- og profileringsartikler med totalt 50 ansatte lokalisert i Kristiansand, Oslo og på Vestby. Strømmes omsatte i 2020 for 173,5 millioner, opp 50 prosent fra 2019. Tar vi med nyinnkjøpte Aksess & Daylight AS på Vestby, endte samlet omsetning på 220 millioner.

Når landet stengte ned i fjor jobbet de ansatte døgnet rundt for å få på plass alle bestillingene, produksjonene og leveransene. På et tidspunkt bestilte selskapet et eget lastefly fra Kina, utelukkende fylt med smittevernsutstyr til kunder i Norge. Strømmes solgte store partier smittevernsutstyr til kunder som Apotek1, Rema 1000, Equinor og Helse Norge.

– Vi fikk koronastøtte én måned, men betalte alt tilbake når vi så at regnskapet ble positivt. Vi permitterte flere ansatte i starten av pandemien, men alle var i full jobb igjen noen måneder senere. Det er vi veldig glade for, sier Bjerge.

Mange nye kunder

Også i 2021 har Strømmes hatt sterk vekst, forteller han. Markedet er på vei opp igjen, og bedriftene er blitt rausere etter at grensen for skattefrie gaver i arbeidsforhold nylig økte fra 2000 til 5000 kroner. Selskapet har også økt antall nettbutikker for nasjonale kunder fra 40 til 70 det siste året. Selskapet har så langt i år fått svært mange nye kunder. Blant noen av de nye kundene er Sørlandschips, KPMG, Universitetet i Bergen og Universitetet i Oslo.

Bærekraft og sporbarhet

Med god omsetning og positive resultater flere år på rad, har selskapet bygd opp et solid og trygt fundament som nå altså gir grunnlag for ytterligere vekst. Selskapets nye avdelinger i Stavanger og Trondheim åpner i september. I begge områdene ser Strømmes et betydelig vekstpotensial. De har et stadig økende fokus på bærekraft og sporbarhet.

– Vi er svært opptatt av bærekraft, sporbarhet og kvalitet i alle ledd, og vi har et mål om å opprettholde vår posisjon som bransjeledende. Dette grunnlaget sammen med våre ISO-sertifiseringer og en meget dyktig organisasjon med ansatte gir oss selvtilliten som skal til for å ekspandere, forteller Bjerge.

Strømmes har en nedfelt bærekraftstrategi som er dypt forankret i alle ledd i virksomheten. Selskapet har også en egen stilling innen bærekraftarbeid.

– Riktig produkt og pris er viktig for mange av våre kunder, men for stadig flere er bærekraft og sporbarhet viktigere. Kundene ønsker flere produkter som er laget av naturlige råvarer, lokalprodusert med lavt CO2-avtrykk og hvor vårt fokus på bærekraftmålene resulterer i gode profileringsprodukter og gaver. For eksempel har vårt samarbeid med Ocean Bottle resultert i at over 568.000 kilo plast er hentet ut fra havet. Det tilsvarer mer enn 50 millioner plastflasker. Bærekraftsarbeidet vi har fokus på blir et av våre viktigste konkurransefortrinn i årene som kommer, avslutter Bjerge.

Andre liknende nyheter

Utvider med syv nye bedrifter

Syv nye VB Partnerbedrifter med en samlet omsetning på over 175 millioner kroner og rundt 100 ansatte innlemmes i VB Gruppen.

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…