03.sep

Treffpunkt Dalane: Offentlige anskaffelser

Når du skal velge verktøy er det viktig å velge riktig. Vi inviterer til et nyttig Treffpunkt Dalane om dette. Her vil vi sammen se på hvordan vi kan utvikle en god praksis innen offentlig anskaffelse. Dialog mellom innkjøper og leverandør gir alltid det beste resultatet og du vil få «beste praksis» eksempler presentert denne dagen.

Næringsforeningen inviterer, i samarbeid med Eigersund kommune, til en samling om  offentlige anskaffelser med presentasjoner av nyheter innen regelverket, samarbeid og ikke minst hvordan innkjøperne kan anvende regelverket i praksis.

Beste praksis baserer seg på Bygg21s rapporter og veiledere med råd og anbefalinger som vil hjelpe deg til å planlegge og gjennomføre enda mer effektive byggeprosesser.

Det blir fokus på hvordan en kan effektivisere gjennom digitale verktøy og få utvikling på både byggeprosjekter og eiendomsforvaltning.

Eigersund kommune inviterer til felles vekst og utvikling gjennom den nye kommuneplanen. Hvilke muligheter gir partnerskap/OPS og hvordan kan vi sammen skape den ønskede by-transformasjonen?

Har du spørsmål til møtet, kontakt Aud Torunn Tronerud i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

11.30 registrering og lunsj

12.00 Velkommen, ved ordfører Odd Stangeland.

12.10 Gode offentlige anskaffelser, "Beste praksis", ved Direktør Sverre Tiltnes, direktoratet for byggekvalitet DIBK.

13.10 Pause.

13.20 Hvordan bidra til å effektivisere offentlig forvaltning gjennom digitale verktøy, ved administrerende direktør Rune Aale-Hansen, Norsk kommunalteknisk Forening, NKF.

14.00 Pause

14.10 Erfaringer fra partnerskap mellom privat og offentlig næringslingsliv, ved daglig leder Laila Haugland i Sandnes tomteselskap.

14.30 Tid for spørsmål.

14.50 Oppsummering, ved Næringsforeningen.

15.00 Takk for i dag.

Foredragsholdere

Sverre Tiltnes

Sverre Tiltnes, dir. ved direktoratet for byggekvalitet, DIBK.

Rune Aale-Hansen

Rune Aale-Hansen, adm. dir. NKF bygg og eiendom.

Laila Haugland

Daglig leder i Sandnes tomteselskap.

Presentasjoner

Gode offentlige anskaffelser, Sverre Tiltnes, Trude Refvem Hembre

Sverre Tiltnes 200903 Egersund.pptx

Hvordan effektivisere off innkjøp ved digitalisering, Rune Aale-Hansen, Trude Refvem Hembre