Bli med på Nordic Edge USA

Nordic Edge inviterer bedrifter i regionen til å være med til verdens største teknologi- og kulturfestival, South by Southwest (SXSW) i Austin, Texas. Der skal Nordic Edge, i samarbeid med Nordic Innovation House i Palo Alto og eventbyrået NordicLa, vise internasjonale aktører at Norden er en svært attraktiv region som er langt fremme på innovasjon og smart bruk av teknologi.
06.februar 2020 Av Lars Idar Waage

Arrangementet er på House of Scandinavia under SXSW, søndag 15. mars, 2020. På programmet står blant annet Nordic Smart City Summit, som demonstrer smartby-samarbeid på tvers av Nordiske landegrenser, en dynamisk sesjon om utfordringer og løsninger i smartby-verden, etterfulgt av presentasjoner og paneldebatt om framtidens mobilitetsløsninger. I forlengelse av arrangementet den 15. mars tilbyr Nordic Edge et program bestående av offisiell mottakelse, bedriftsbesøk og besøk hos Smart City Austin.

Deltakelse på Nordic Edge USA og delegasjonsprogrammet er gratis, men deltakere må selv finansiere reise og opphold. Teamet fra Nordic Edge reiser torsdag 12. mars og returnerer tirsdag 17. mars. SAS har satt opp en direkterute mellom København og Austin 11.- 17. mars.

Som samarbeidspartnere av SAS, som står bak Scandinavian House, får deltakere på Nordic Edge sitt program early-bird pris på konferansepass til SXSW-festivalen. Konferansepasset koster USD 895. Hotell kan også bookes gjennom samarbeidet med SAS. Trykk her for å kontakte Karina Lavik og få rabattkoder Vennligst merk e-post med: Delegasjonsreise Nordic Edge USA.

Målgruppen for Nordic Edge USA er nordiske og internasjonale bedriftsledere, investorer og potensielle samarbeidspartnere for nordiske tilreisende.

Foreløpig Program:

Fredag 13. mars:

• Potensiell ankomst Austin, Texas
  • Kl. 18:00 Offisiell mottakelse på Scandinavian House organisert av Konsulatet i Houston, Abelia, IKT-Norge, Nordic Edge m.fl.

Lørdag 14. mars

• Åpent i programmet for besøk på SXSW
  • Samling til middag på en lokal restaurant

Søndag 15. Mars

• Kl. 17:00 Ankomst Scandinavian House
  • Kl. 17:15 Introduksjon og Nordic Smart City Summit ved Stavanger kommune og København kommune
  • Kl. 17:50 Presentasjoner framtidens mobilitet
  • Kl. 18:25 Paneldebatt framtidens mobilitet
  • KL. 19:00 Utfordringer og løsninger i smarte byer
  • KL. 19:30 Mat, mingling og levende musikk levert av Roskilde Festivalen.

Mandag 16. mars

• Kl. 09:30 Bedriftsbesøk hos Kahoot
  • Kl. 11:30 Besøk hos Smart City Austin
  • Meet Up med ONS Foundation

Tirsdag 17. mars

• Potensiell avreise fra Austin, Texas

Andre liknende nyheter

Kronikk: Hva betyr geopolitikken for næringslivet?

Når vi går inn i mer usikre tider, blir det viktigere også for næringslivet å engasjere seg i utenrikspolitiske spørsmål.

To nye i styret til Næringsforeningen

Dette er det nye styret i Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

Gruvedrift kan gi 1000 nye arbeidsplasser

Med statlig og regional vilje kan utvinning av mineraler i Eigersund kommune og videreforedling totalt skape 1000 arbeidsplasser. Til høsten starter N…