Farlig og genial markedsføring
Så lenge det ikke går på jenters utseende og ytre, da kan de fleste bedrifter være interessante i forhold til et samarbeid. Men det er en stor skjønnhetsindustri som har erfart at markedsføringen deres fungerer godt i influenser-bransjen. Derfor vil Veronica Fjeld vise at denne type markedsføring passer for flere enn bare de tradisjonelle rosabloggerne.
– Det jeg har lyst til å gjøre, er å vise nye influensere at man kan tjene penger på noe annet enn jenter, utseende og ytre. Også har jeg lyst til at et bredere næringsliv skal forsøke denne type markedsføring – for den er jo både genial og farlig. Cocktailen av personlige meninger, interesser og dagligliv, blandet med kapitalisering. Skikkelige kommersielle produkter. Så vi må i hvert fall være det bevisst, sier hun.
Kan snakke om sopp i underlivet, men ikke vise frem huset
Hun er også forfatter og komiker, godt kjent under pseudonymet Yummymummy på sosiale medier. Veronica Fjeld kan beskrives som en kroppsaktivist og positivist, som står imot forvridde skjønnhetsidealer som har dominert sosiale kanaler i en årrekke. Fjeld har i stedet lyst til å være så transparent og ærlig som hun kan med sine følgere. Men det er likevel ikke alt som hun ønsker å dele.
– Influenser-markedsføring og bransjen, den handler i hovedsak om å gi et personlig bilde. Jeg setter et skille. Jeg kan snakke om sopp i underlivet, men kan ikke vise frem huset mitt. Det er jo veldig rart, men jeg setter en personlig linje mellom det som er privat og det som er personlig, konstaterer Fjeld.
På spørsmålet om hvem som ville vært drømmekunden å samarbeide med, så kontrer hun tilbake med et spørsmål i studio.
Hele intervjuet med Veronica Simoné Fjeld ser du her (tekstet), husk å abonnere på YouTube-kanalen vår for direkte oppdateringer:
Andre liknende nyheter
Lederskolen: Tips til bedre samarbeid
Visste du at det bare er 25 prosent av alle team er effektive? – Nesten alle jobber krever at vi jobber i team, men ingen har opplæring på det.
Kronikk: Hva betyr geopolitikken for næringslivet?
Når vi går inn i mer usikre tider, blir det viktigere også for næringslivet å engasjere seg i utenrikspolitiske spørsmål.
To nye i styret til Næringsforeningen
Dette er det nye styret i Næringsforeningen i Stavanger-regionen.