Finalister til Inkluderingsprisen

Ti bedrifter er med i finalen om å motta Inkluderingsprisen som deles ut under Næringsforeningens tv-sending fredag 12. juni.
10.juni 2020 Av Lars Idar Waage

Nesten 80 nominasjoner kom inn til juryen som de siste ukene har gått gjennom alle og plukket ut ti finalister. Èn av bedriftene vil fredag motta prisen. De ti finalistene er:

• TietoEVRY
  • Motor Forum Stavanger
  • IKEA Forus
  • Dynamo Logistikk
  • Brustadbua
  • RMB Malerservice
  • Jærentreprenør
  • Byggmester Sagen
  • SR Group
  • SFF

Inkluderingsprisen deles i år ut for første gang i Stavanger-regionen.Hensikten med prisen er å løfte fram og belønne bedrifter eller ansatte i bedrifter, organisasjoner eller enkeltpersoner som enten har eller er med på å inkludere utenforskapet som ressurser. Dette ved å skape et engasjement i regionen for inkluderende arbeidsliv for alle.

Kriteriene for å få prisen er at kandidaten, over tid eller i en spesiell sammenheng, har:

• Hatt ansatte fra utenforskapet over tid.
  • Satt inkludering på dagsorden på en positiv måte.
  • Gjennom sitt spesielle engasjement bidratt til å bedre forholdene for personer som faller utenfor ordinære arbeidslivet
  • Gjennom sitt engasjement bygget et positivt omdømme som fører til økt trivsel og stabile arbeidsforhold for alle ansatte, med spesiell vekt på de med ekstra utfordringer.
  • Gjennom sitt engasjement bidratt utover det som kan forventes av en aktør.

Årets jury består av: Ståle Johan Knutsen (leder av Næringsforeningens ressursgruppe for Inkluderende Arbeidsliv), Margret Hagerup (medlem av Stortingets arbeids- og sosialkomite) og Ådne Kverneland (styreleder i Næringsforeningen i Stavanger-regionen).

Lederskolen: Tips til bedre samarbeid

Visste du at det bare er 25 prosent av alle team er effektive? – Nesten alle jobber krever at vi jobber i team, men ingen har opplæring på det.

Kronikk: Hva betyr geopolitikken for næringslivet?

Når vi går inn i mer usikre tider, blir det viktigere også for næringslivet å engasjere seg i utenrikspolitiske spørsmål.

To nye i styret til Næringsforeningen

Dette er det nye styret i Næringsforeningen i Stavanger-regionen.