Næringsforeningen utsetter alle møter

Næringsforeningen utsetter alle arrangementer i mars og april. Årsaken er usikkerheten knyttet til spredning av koronaviruset.
11.mars 2020 Av Lars Idar Waage

I lys av situasjonen rundt viruset covid-19, har Næringsforeningen besluttet å utsette alle arrangementer fra og med onsdag 11. mars og ut april.

– Som Rogalands største arrangør av møter og konferanser har vi vurdert situasjonen fortløpende og innført en rekke hygienetiltak. I tett dialog med medlemsbedriftene våre og helsemyndighetene, har vi nå besluttet å utsette alle møter i mars og april. Nå er det viktig at vi alle tar ansvar for å minimalisere smittespredning, sier Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen.

De fleste arrangementene vil få ny dato, mens enkelte kan bli gjennomført på alternative måter, som for eksempel webinar, dersom det lar seg gjøre rent praktisk.

Vi vil oppdatere informasjon om de enkelte møtene kontinuerlig på vår hjemmeside, og alle påmeldte vil etterhvert få e-post med informasjon om det enkelte arrangement.

– Bedriftene i regionen befinner seg i en vanskelig situasjon. På den ene siden skal smittespredning håndteres, samtidig som mange opplever bråstopp i aktiviteten. Vi opplever at veldig mange ledere i øyeblikket tar kloke valg og viser stort samfunnsansvar. Næringsforeningens viktigste oppgave de kommende månedene blir å bistå over 2000 medlemsbedrifter på best mulig måte, sier Minge.

Kronikk: Hva betyr geopolitikken for næringslivet?

Når vi går inn i mer usikre tider, blir det viktigere også for næringslivet å engasjere seg i utenrikspolitiske spørsmål.

To nye i styret til Næringsforeningen

Dette er det nye styret i Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

Gruvedrift kan gi 1000 nye arbeidsplasser

Med statlig og regional vilje kan utvinning av mineraler i Eigersund kommune og videreforedling totalt skape 1000 arbeidsplasser. Til høsten starter N…