Nordic Steel vant Jærprisen 2023
Daglig leder i Nordic Steel, Børre Lobekk, mottar Jærprisen 2023.

Nordic Steel vant Jærprisen 2023

Nordic Steel stakk av med seieren når Jærprisen ble delt ut for første gang. Vinneren ble kåret på Jærmøtet torsdag 23. mars, hvor 300 deltakere samlet seg i Storstova, før festen fortsatte med 3-retters middag og prisutdeling i teltet utenfor Rådhuset.
23.mars 2023 Tekst og foto: Marius Johnsen

KLIKK HER FOR Å SE FLERE BILDER FRA JÆRMØTET 2023.

Jæren Sparebank har tatt initiativ til Jærprisen, og Næringsforeningen er samarbeidspartner for utdelingen. Jærprisen hedrer en bedrift, organisasjon eller person som gjør at Jæren er et sted hvor det er godt å bo, arbeide og etablere næringsvirksomhet.

Klepp-ordfører Sigmund Rolfsen, Hå-ordfører Jonas Skrettingland og Time-ordfører Andreas Vollsund sto for utdeling av prisen og juryens begrunnelse.

Juryen har bestått av banksjef i Jæren Sparebank, Geir Magne Tjåland. Frode Flesjå, banksjef bedriftsmarked, Hå-ordfører Jonas Skrettingland, Klepp-ordfører Sigmund Rolfsen, Time-ordfører Andreas Vollsund og Tormod Andreassen fra Næringsforeningen.

Børre Lobekk ba de ansatte som var i salen fra Nordic Steel om å reise seg for å ta i mot applausen.

– Prisen tildeles en bedrift eller næringslivsprofil som gjennom produkt-, prosess- eller organisasjons- og distribusjonsinnovasjon har skapt ny jærsk business. Gjennom entreprenørskap har etablert bærekraftig verdiskaping, fått til omstilling og økt konkurransekraften. Har brukt sin innovasjonskultur til å fange opp og tilpasse seg nye trender. Representerer jærsk kultur og arbeidsliv på en fremragende måte. Har sin hovedaktivitet på Jæren, sa Jonas Skrettingland.

– Juryen har hatt en krevende oppgave. Vi har fått inn særdeles mange gode forslag som ville gitt fortjente vinnere. Men etter gode diskusjoner har juryen kommet frem til en fortjent verdig vinner, forklarte Sigmund Roflsen.

– Bedriften som vinner årets pris, ja det er en bedrift denne gang, har hovedkontor på Jæren og i flere år satt Jæren på kartet. I bunn og grunn for bedriftens suksess ligger entreprenørskap og innovasjonskultur. Bedriften er en foretrukket samarbeidspartner for flere kunder. Bedriften vokser både gjennom oppkjøp og ikke minst gjennom stadig nye krevende oppdrag, påpekte Andreas Vollsund.

– Siden oppstarten i 1998 har de vokst og etablert seg innen flere markeder. De har en lang referanseliste fra flere av de store aktørene innen olje og gass, akvakultur, maritim næring, HVAC, samferdsel og infrastruktur, bygg og anlegg, forsvar og diverse annen industri. Og er sammen med samarbeidspartnere en komplett leverandør for sine kunder, poengterte Andreas Vollsund.

– Gode forsamling. Som noen av dere sikkert har forstått så er årets vinner av Jærprisen Nordic Steel!

Andre liknende nyheter

Lederskolen: Tips til bedre samarbeid

Visste du at det bare er 25 prosent av alle team er effektive? – Nesten alle jobber krever at vi jobber i team, men ingen har opplæring på det.

Kronikk: Hva betyr geopolitikken for næringslivet?

Når vi går inn i mer usikre tider, blir det viktigere også for næringslivet å engasjere seg i utenrikspolitiske spørsmål.

To nye i styret til Næringsforeningen

Dette er det nye styret i Næringsforeningen i Stavanger-regionen.