06.des

Dalane: Kurs i styrearbeid – Regnskap, likviditet og egenkapital

U37 Dalane inviterer til et spennende kurs i styrearbeid med fokus på bruken av regnskap, likviditet og egenkapital. Dette kurset vil gi deg verdifull informasjon og innsikt i hvordan du kan utnytte regnskapet som et praktisk verktøy i ditt styrearbeid, samt hva som er viktig å vurdere med tanke på selskapets likviditet og egenkapital. Det vil være rikelig anledning til å stille spørsmål. Vårt mål er å gi deg verdifull kunnskap og verktøy som kan bidra til å styrke ditt bidrag som nåværende eller fremtidig styremedlem.

Kurset er aktuelt for de som allerede innehar styreverv, de som kan tenke seg et styreverv og de som er interessert i lære mer om regnskap.

Program:

Kl. 18:30: Registrering og mingling

Kl. 19.00: Del 1: Introduksjon

Kl. 19.05: Del 2: Bruk av regnskapet i praktisk styrearbeid

Kl. 19.30: Kaffepause og mingling

Kl. 19.45: Del 3: Likviditet og egenkapital

Kl. 20.15: Pause med matservering og oppgaveløsning

Kl. 21.15: Del 4: Praktiske eksempler og casestudier

Kl. 21.45: Del 5: Oppsummering og spørsmål

OBS; Du trenger ikke å være U37 for å delta, det er åpent for alle aldre.

Det vil bli enkel servering, så meld inn allergier i kommentarfeltet.

Kurset er i samarbeid med Azets Insight AS.

Ønsker du å lære mer om U37? Se her.

For mer informasjon vennligst kontakt Hanne Hernes.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Foredragsholdere

Sindre F. Ege

Sindre F. Ege er Business developer and project leader i Azets Insight AS. Han har lang erfaring som avdelingsleder, CFO og regnskapssjef i ulike vekstbedrifter både nasjonalt og internasjonalt. I tillegg er han styreleder for investeringsselskap og eiendomsinvestor. Han er statsautorisert regnskapsfører med utdanning innen Regnskap og revisjon ved Universitetet i Agder.

Ann Kristin Homeland

Ann Kristin Homeland er avdelingsleder i Azets Insight AS avdeling Egersund. Hun har lang erfaring som finansrådgiver i bank for ulike kundesegmenter. Hun er en regnskapsfører og rådgiver med brennende engasjement for å hjelpe bedrifter å nå sine mål. Hun innehar Autorisasjonsordningen for finansielle rådgivere (AFR), og en utdanning i Master i økonomi og administrasjon - Siviløkonom ved Universitetet i Agder.

Andre lignende møter:

15. feb 2024 -