Lanserer ny produktkategori

Ventitech satser på ny produktkategori; klimavennlige HVLS-ventilatorkonsept og styringssystem som forbedrer innemiljøet
04.februar 2022 Ventitech AS
Typiske bruksområder og markeder for Northern Light er sportshaller, lagerhaller, konserthaller, gymsaler, produksjonslokaler, butikker og andre større bygg med relativ høy takhøyde.

Northern Light er ifølge Ventitech et avansert klimavennlig HVLS-ventilatorkonsept og styringssystem som forbedrer innemiljøet, senker energiforbruket og reduserer CO2-mengden.

– Denne ventilatoren bygger på en helt unik måte å forflytte store mengder med luft langsomt. I andre deler av verden har HVLS (High Volume Low Speed) allerede blitt et begrep og standard. Om sommeren trekker viften varm luft opp så den virker kjølende, og om vinteren beveges den varme luften ned i hallen og vil øke temperaturen der folk oppholder seg, skriver selskapet i en melding.

Typiske bruksområder og markeder for systemet er sportshaller, lagerhaller, konserthaller, gymsaler, produksjonslokaler, butikker og andre større bygg med relativ høy takhøyde.

Andre liknende nyheter

Lyse og Nordic Edge åpner lab for mobilteknologi

Digitaliseringsministeren innvier ny 5G og IoT-lab på Innoasis i Stavanger.

Brukt IT-utstyr gir økt menneskeverd

Allservice tilbyr arbeidstrening for mennesker som har havnet utenfor arbeidslivet. Nå inngår de et samarbeid med iteam hvor brukt IT-utstyr skal gi m…

Altibox vinner Norsk Kundebarometer

Altibox kommer nok en gang ut på topp blant konkurrentene i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.